دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

آنقدر زباله‌ها را بدون کیسه‌‌ دربسته و ظرف مناسب جلوی منزل گذاشتیم که این روز‌ها گربه‌ها به میهمانی‌های شبانه‌ای که با این زباله‌ها برگزار می‌کنند راضی نیستند و پس از آن هوس می‌کنند چرخ و فلک هم سوار شوند.

گربه در نانوایی

برای نمونه به نظر می‌رسد‌ گربه‌ای که تصویرش را مسعود‌عزیزی برای ما ارسال کرده صبح زود آمده و صف گرفته تا شاطر پیش از نان‌های لواش، وی را سوار این چرخ‌وفلک افقی کند. حال بماند که زبان‌بسته خبر ندارد که شاطر اول‌صبحی با وردنه یا خیلی مهربان باشد با جارو از وی پذیرایی می‌کند.

به‌هر حال باید شاغلان این صنف نیز به‌همراه اصناف دیگر جلوی رفت‌وآمد حیوانات و حشرات را به محل نگهداری موادغذایی بگیرند. برای تغذیه حیوانات به ویژه در روز‌های سرد سال نیز بهتر است روش‌های بهداشتی و بهتری را در نظر بگیریم. به هر حال ‌می‌توان با بستن در کیسه‌زباله و انتقال سریع آن به سطل مکانیزه از زباله‌خواری حیوانات جلوگیری کرد.

بچه است؛ نمی‌فهمد

با اینکه روانشناسان عقیده دارند بسیاری از صدمات جسمی و روانی انسان از دوران خردسالی و حتی جنینی آغاز می‌شود اما رفتار‌های نادرست و ناآگاهانه با این گروه‌های سنی همچنان رواج دارد. برای نمونه جمله «بچه‌است، نمی‌فهمد» را می‌‌توان‌ ترجیع‌بند و عبارت تکراری مکالمات والدینی دانست که با وجود حضور بچه‌ها، دروغ، بددهنی، غیبت، فریب، تخلف رانندگی و غیره را مجاز می‌دانند.

این مقدمه را آوردیم تا به اینجا برسیم که برخی والدین پا را از این فراتر گذاشته و شاید در مقابل این سؤال که «چرا کودک خردسال را تنها و بدون صندلی‌ایمنی ویژه، روی صندلی عقب و حتی صندلی جلو رها کرده‌اید؟» جواب بدهند «بچه است، نمی‌فهمد». برخی نیز مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید از روش‌هایی استفاده می‌کنند که به قول معروف با عقل سلیم جور در نمی‌آید.

مرور خطرناک درس

یکی از نکاتی که مشاوران تحصیلی به دانش‌آموزان گوشزد می‌کنند مرور درس پیش از امتحان است اما آیا مرور درس‌ها در راه مدرسه به دانسته‌های دانش‌آموزان می‌افزاید یا خیر؟ در واقع برخی از دانش‌آموزان مرور درس‌های خوانده‌شده یا حتی انجام مقداری از تکالیف را به زمان‌پیاده روی بین خانه تا مدرسه موکول می‌کنند ولی در این بین اصول ایمنی و سلامتی خود را به فراموشی می‌سپارند.

مطالعه هنگام گذر از خیابان باعث می‌شود تا دقت نسبت به‌عبور و مرور وسایل نقلیه کم شود و آنها در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. همچنین مطالعه هنگام راه‌رفتن یا حتی در سرویس مدرسه چشم‌ها را خسته می‌کند. شاید بسیاری از ما این تجربه را از دوران تحصیل داشته باشیم که پس از مطالعه در راه به‌جای افزوده شدن به اندوخته‌ها هنگام امتحان تمرکز خود را از دست داده‌ایم. برخی والدین با گوشزد کردن این مورد به فرزندان، جلوی مشکلاتی را که ممکن است این رفتار به وجود آورد، می‌گیرند.

قفل زده شد!

هفته گذشته مطلبی در این ستون با عنوان «قفل نمی‌خواد!» کار شد که تصویر مربوط به آن، جعبه‌برقی را نشان می‌داد که در‌های آن ‌‌به علت نداشتن قفل باز مانده بود. اداره شرکت توزیع نیروی برق همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن قفل مناسبی به این جعبه زده است. البته نباید فراموش کرد که اطلاع‌رسانی سریع چنین مواردی به روابط عمومی سازمان مربوط در اصلاح زودهنگام آن مفید خواهد بود. بنابراین چنانچه در نزدیکی محل زندگی و محل کار شما نیز چنین مشکلاتی دیده می‌شود، زود سراغ گوشی تلفن بروید و مراتب را اطلاع‌رسانی کنید.

کد خبر 120309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز