گروه شهری: شهرداری تهران با هماهنگی انجمن صنفی بتن و با هدف مستحکم سازی ساختمان‌ها استفاده از بتن استاندارد را فعلاً به طور آزمایشی در مناطق 2،5 و22 شهر تهران اجباری کرد.

حبیب الهیان معاون شهرسازی شهرداری تهران به همشهری گفت:پس از نتیجه‌گیری، این اقدام قرار است از ابتدای سال 86 به کل مناطق دیگر شهر تهران تعمیم یابد.
بر این اساس هنگام تقاضای  دریافت پایان کار یکی از مدارک لازم که می‌بایست از سوی مالک به شهرداری ارایه شود گواهینامه تضمین کیفیت بتن استاندارد به کار گرفته شده با تایید مهندسین ناظر ساختمان است.
حبیب الهیان افزود: قرار است از اواخر این ماه در سطح مناطق 22 گانه آموزشهای لازم در مورد ضرورت  استفاده از بتن استاندارد در امرساخت و ساز به شهروندان ارایه شود.
 معاو ن شهرسازی شهرداری تهران از ضرورت  نظارت لازم بر کیفیت مصالح ساختمانی به کار گرفته شده در امر ساخت  وساز سخن گفت و افزود: کیفیت همه اقلام ساختمانی اعم از مصالح، تأسیسات و غیره باید استاندارد باشند و برنحوه تولید آنها نظارت شود تا از هدر رفتن سرمایه‌های ملی کشور جلو‌‌‌گیری شود.وی ادامه داد: در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان و مصوبات هیأت دولت مورخ اسفند ماه سال 84 مبنی بر رعایت استانداردهای اجباری در همه مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمان، شهرداری به دنبال آن است که کلیه مالکان و سازندگان بناهای شهری را مکلف سازد از بتن و سایر مصالح استاندارد در امر ساخت و ساز استفاده نماید.
در نخستین اقدام به گفته حبیب الهیان تفاهم نامه‌ای بین شهرداری تهران با انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن استاندارد امضا شده که بر مبنای آن در مرحله تولید کار نظارت بر کیفیت بتن‌ها در کارگاههای ساختمانی توسط مؤسسه استاندارد انجمن صنفی تولیدکنندگان بتن بررسی می‌شود و مهندسین ناظر نیز می‌بایست به طور مرتب در مراحل مختلف کار ساخت، گزارشهای خود را دال براستفاده از بتن استاندارد از سوی سازندگان به شهرداری ارائه دهند.
کد خبر 12033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز