همشهری آنلاین: بنا به اعلام سخنگوی اداره کل صدور روادید عربستان نیروهای امنیتی این کشور در آستانه برگزاری مناسک حج تمتع امسال از ورود بیش از 19 هزار زایر بیت الله الحرام جلوگیری کردند.

به گزارش ایرنا سرهنگ 'بدر المالک'در این زمینه تصریح کرده است : این عده به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به حج تمتع و نداشتن گواهی واکسیناسیون قصد داشتند وارد مکه مکرمه شوند که با ممانعت نیروهای امنیتی رو به رو شدند .

به گفته این مقام سعودی 380 نفر دیگر نیز که قصد داشتند از گذرگاههای زمینی و دریایی با گذرنامه های جعلی وارد این شهر مقدس شوند توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به کشورهایشان بازگردانده شدند .

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان این کشور نیز شب گذشته با صدور بیانیه های با توجه به اعلام شناسایی سه زایر مبتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی و وبا تاکید کرد : این وزارتخانه با هماهنگی دیگر دستگاه های ذی ربط تمهیدات فراوانی را در زمینه درمان به موقع زایران بیت الله الحرام پیش بینی کرده است .

روز گذشته منابع خبری این کشور از حضور سه زایر خارجی مبتلا به بیماری های واگیر آنفلوانزای خوکی و وبا خبر داده بودند که یکی از آنان به دلیل تشدید بیماری هم اینک در یکی از بیمارستان های این کشور بستری شده است .

عربستان در حج تمتع امسال میزبان سه میلیون زایر داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان است که 103 هزار نفر آنان را زایران ایرانی تشکیل می دهند که تاکنون حدود 95 درصد آنان وارد سرزمین وحی شده اند .

کد خبر 120420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز