رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تشدید برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی و راه‌اندازی گشت مشترک راهور و تاکسیرانی تهران برای برخورد با تاکسی‌های متخلف از هفته آینده گفت:

police

130 خودرویی که بیشترین تردد غیرمجاز در محدوده طرح ترافیک را داشته‌اند، توسط دوربین‌ها شناسایی و تا‌کنون 30 خودرو از این تعداد توقیف و رانندگان آنها احضار شده‌اند.

سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه طی یک ماه گذشته دوربین‌های محدوده طرح ترافیک بیش از یک میلیون برگ جریمه برای رانندگان متخلف صادر کرده‌اند، افزود: بر این اساس رانندگان متخلفی که جرایم بالا دارند احضار و خودروی آنها توقیف می‌شود. وی با اشاره به اینکه طی یکماه گذشته خودروهایی بوده‌اند که 499 مورد، 264 مورد و 273 مورد تخلف ورود به محدوده طرح ترافیک برای آنها ثبت شده است، گفت: بدین‌ترتیب برخی خودروهای متخلف تا حدود 7 میلیون تومان نیز برای ورود به محدوده طرح ترافیک جریمه شده‌اند.

همچنین رحیمی از راه‌اندازی گشت مشترک پلیس راهور تهران و سازمان تاکسیرانی در آستانه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای برخورد با تاکسی‌های متخلف خبر داد و گفت: بر این اساس 150 دستگاه خودرو به‌صورت مشترک با حضور نمایندگان تاکسیرانی و افسران پلیس راه‌اندازی شده است تا با رانندگان تاکسی که همکاری نکرده و به‌خصوص عصرها و زمان بارندگی نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام نمی‌کنند به‌طور جدی برخورد کنند. وی افزود: فعالیت این گشت‌ها اوایل هفته آینده آغاز می‌شود و رانندگان متخلف ضمن جریمه‌شدن درصورت عدم‌جا به جایی مسافر، در جا فک پلاک شده و پلاک عمومی آنها اخذ می‌شود و از ناوگان تاکسیرانی خارج خواهند شد.

مشکلات ترافیکی نمایشگاه بین‌المللی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ابراز نگرانی شدید از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی در اواسط آذرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران گفت:‌ مسئولان نمایشگاه بین‌المللی قول داده بودند که نمایشگاه‌های پرمخاطب را در این محل برگزار نکنند اما مشاهده می‌کنیم که عملا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه زمانی که ترافیک ایجاد می‌شود مردم فقط از پلیس گله‌مند می‌شوند، در حالی که دستگاه‌های دیگری مشکل ایجاد می‌کنند، افزود: درصورت ادامه این روند و عدم‌همکاری مسئولان مربوطه پلیس مجبور می‌شود تمهیدات دیگری برخلاف میل باطنی اتخاذ کند.

به گزارش ایسنا، سردار رحیمی رئیس پلیس راهور تهران به موضوع پارکبان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه نظارتی بر تعداد زیادی از پارکبان‌ها در تهران وجود نداشت به شکلی که 19 شرکت غیرمجاز طی یکماه گذشته توقیف و تمامی اعضای آنها دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. وی با اشاره به تصویب لباس متحد‌الشکل برای پارکبان‌ها گفت: آموزش پارکبان‌های جدید نیز در حال انجام است و با نظارت جدی پلیس راهور روی آنها در روزهای آینده نخستین گروه آنها فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کنند.

برخورد با 100 هزار خودروی فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس راهور تهران درخصوص برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی نیز گفت: تا‌کنون بیش از 100 هزار خودرویی که فاقد برگه معاینه فنی بوده‌اند ضمن برخورد و اعمال قانون به مراکز معاینه فنی اعزام شده‌اند. وی درخصوص برخورد با اتوبوس‌های دودزا نیز گفت: با خودروهای دودزای دولتی به‌خصوص اتوبوس‌ها و حتی اتوبوس‌های شرکت واحدی که دودزا بوده‌اند نیز برخورد شده است و این برخوردها برابر دستور فرمانده ناجا تشدید می‌شود.

کد خبر 121392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز