همشهری آنلاین: مدیرکل انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه از کتاب‌های آموزشی که در راستای اهداف وزارت آموزش و پرورش بوده و آن را تقویت نماید، به طرق مختلف حمایت می‌کند.

کتاب غیر درسی

به گزارش ایرنا، 'محمد ناصری' عصر سه شنبه در جلسه انتشارات کمک آموزشی رشد در اداره کل آموزش و پرورش گلستان در گرگان، همچنین از برگزاری هشتمین جشنواره کتاب های آموزشی در آذر ماه خبر داد.

وی اظهارداشت: دفتر انتشارات کمک آموزشی علاوه بر انتشار 31 عنوان مجله در تیراژ 36 میلیون نسخه اقداماتی در خصوص استاندارد سازی منابع آموزشی و کمک آموزشی انجام می دهد و از سال 79 طرح سامان بخشی کتاب های آموزشی در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

ناصری تصریح کرد: در این طرح دفتر انتشارات کمک آموزشی باهمکاری گروه‌های برنامه‌ریزی و تالیف کتاب‌های درسی جزوات استاندارد منتشر کرده که ناشران و مولفان می بایست در تولید کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی از این استانداردها استفاده کنند.

وی ادامه داد: این استانداردها بر اساس اهداف آموزش و پرورش تدوین شده و مکمل برنامه درسی هستند.

مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی کشور همچنین از تولید بیش از 40 کتاب نامه رشد در طول 10 سال گذشته خبرداد.

ناصری با تاکید بر حمایت از کتاب های کمک آموزشی گفت: تاکنون بیش از هفده هزار کتاب توسط گروه های کارشناسی متناسب بااهداف آموزش و پرورش شناخته شده که مشخصات کامل این کتاب ها در کتابنامه های رشد چاپ شده و منبع مناسبی برای تجهیز کتابخانه های مدرسه است و این اولین شیوه حمایت از این کتاب‌ها می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از این کتاب ها که برتر از بقیه باشد در انتهای کتاب های درسی معرفی می شوند که این دومین راه حمایتی از کتاب های مناسب است و سومین حرکت حمایتی تقدیر از ناشران و مولفان برتر در جشنواره کتاب های آموزشی رشد و اهدای جوایز به آنان است.

ناصری انتشار فصلنامه رشد جوانه برای ناشران و مولفان کتاب های آموزشی را از دیگر اقدامات این طرح عنوان کرد.

مدیر کل دفتر انتشارات کمک آموزشی در پایان از تصویب آئین نامه سامان دهی آموزشی و پرورشی خبر داد و افزود: این آئین نامه در چند روز آینده با امضای ریاست جمهوری ابلاغ خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: براساس این آئین نامه استفاده از منابع آموزشی و کمک آموزشی مجاز خواهد بود که استاندارد های مربوطه را رعایت کرده باشند.

جلسه انتشارات کمک آموزشی مجلات رشد با حضور معاونین و روسای مناطق و کارشناس مسولان گروه های آموزشی و نمایندگان مجلات رشد استان گلستان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این جلسه به افزایش مطالعه مجلات رشد در استان اشاره کرد و گفت: مجموعا 112 هزار جلد مجله رشد در این استان توزیع می شود که نسبت به سال گذشته رشد 34 درصدی داشته است.

'عیسی پایین محلی' با اشاره به نقش مجلات رشد در فرایند آموزش اظهارداشت: اگر می خواهیم در آموزش و پرورش به اهداف تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم که مجلات رشد یکی از فرصت های مناسب در این حوزه است.

وی ادامه داد: مجلات رشد می تواند خلاء مواد آموزشی را پر کند ونقش تاثیر گذاری در فرایند یاددهی و یادگیری داشته باشد.
پائین محلی همچنین به لزوم توجه به نیازمخاطبان در استان ها اشاره کرد و گفت: می توان در مجلات در بخش جدا گانه ای به قومیت ها پرداخت که مخاطبان در استان ها خود را به مجلات نزدیک تر ببینند

کد خبر 122053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز