گروه سیاسی: وزیر اطلاعات، خطیب‌ جمعه تهران و معاون اول قوه قضاییه دیروز در اظهارنظرهای جداگانه‌ای تاکید کردند که ترورهای هفته گذشته در تهران، کار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده است.

وزیر اطلاعات همچنین از شناسایی و بازداشت شماری از مجموعه عوامل 2حادثه تروریستی اخیر خبر داد.حیدر مصلحی در حاشیه همایش شاخص‌های خط امام در مجتمع یاوران مهدی جمکران در گفت‌وگویی که ایسنا آن را منتشر کرد، تاکید کرد: در این حادثه 3سرویس جاسوسی موساد، سیا و MI6 نقش داشتند که با بازداشت افرادی به سرنخ‌های جدیدی برای بازداشت عوامل دیگر دست یافتیم.

او بدون آنکه به جزئیات اشاره‌ای کند، گفت: افرادی که با این سرویس‌ها همکاری می‌کردند، مجموعه گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند و قصد اقدامات گسترده‌ای را داشتند که جلوی آن گرفته شد.وزیر اطلاعات درباره تعداد افراد بازداشت‌شده سخنی نگفت.

معاون اول قوه قضاییه هم عامل پشت پرده ترور دانشمندان ایرانی را موساد خواند و تاکید کرد که آنها با کمک یکسری عوامل خودفروخته داخلی دست به این کارها زده‌اند.سیدابراهیم رئیسی که پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که عاملان این حادثه به تیغ عدالت گرفتار خواهند شد.

رئیسی با اشاره به اراده جدی قوه قضاییه برای برخورد با هرگونه ناامنی و فساد گفت: فرزندان ملت در قوه قضاییه شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا عدالت اجرا و امنیت برقرار شود و تا زمانی که استکبار و قاچاقچیان و مفسدین اقتصادی را از پای درنیاورند از پای نخواهند نشست.

سید احمد خاتمی نیز که دیروز خطبه‌ها و نماز جمعه تهران را در دانشگاه تهران خواند، رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس را متهم ردیف اول ترور دانشمندان هسته‌ای دانست.وی همچنین گفت: ‌در این جنایت‌ها بدون هیچ تردیدی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس متهم ردیف اول هستند.

خاتمی خطاب به مردم گفت: البته در این جنایت دست جنایتکار انگلیس واضح‌تر است زیرا چندی پیش یکی از مقامات این کشور گفته بود انگلیس برای کنترل برنامه هسته‌ای ایران احتیاجی به دیپلماسی ندارد بلکه اقدامات دیگری نیاز دارد.

کد خبر 122191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز