گروه شهری: سازمان هواشناسی کشور نسبت به بروز آلودگی هوا از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در شهرهای صنعتی و پرجمعیت هشدار داد.

تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که در 3 روز آینده بارش‌های پراکنده در سواحل جنوبی دریای خزر رخ می‌دهد. در اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور همچنین آمده است: انتظار می‌رود در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلاینده‌های جوی از امروز تا روز چهارشنبه به‌تدریج افزایش یابد. نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد همراه با کاهش مقدار ابرها در غرب کشور، دمای هوا در این مناطق کاهش یابد. با افزایش دامنه ابرناکی در البرز از اوایل شب گذشته بارش خفیف در آن مناطق آغاز شد.

در همین حال مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از بالا بودن میزان ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون هوای تهران نسبت به حد مجاز خبر داده و گفت که هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد. یوسف رشیدی گفت: غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و غلظت آلاینده منواکسیدکربن صبح دیروز در حد مجاز و وضعیت سالم قرار داشت. وی افزود: بارندگی نه چندان قابل توجه در تهران بر آلودگی تاثیر داشت و غلظت آن را کاهش داد و پتانسیل آلودگی را پایین آورد ولی به‌دلیل پایداری هوا، احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها به سبب تردد خودروها وجود دارد.

کد خبر 123535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز