گروه اقتصادی: یک مقام وزارت نیرو دیروز نحوه افزایش قیمت آب در سراسر کشور را اعلام کرد.

 آب مترمکعب

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا دیروز گفت: با افزایش قیمت‌های اعمال شده برای مصرف‌ آب 85درصد از مشترکان در شهرها افزایش قیمتی تا سقف 30 هزار ریال خواهند داشت.به گزارش خبرنگار ما محمدرضا عطارزاده گفت: بخشی از قبض آب دی‌ماه با هزینه جدید محاسبه می‌شود و به دست مشترکان خواهد رسید.

وی گفت: میزان افزایش برای 82 درصد مصرف‌کنندگان در روستاهای کشور نیز نزدیک به 20 هزار ریال خواهد بود. معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به افزایش ناچیز قیمت آب، تاکید کرد: البته باید شهروندان و روستاییان مدیریت مصرف مناسبی را در آب شرب خود لحاظ کنند تا هزینه بیشتری را نپردازند.

قیمت‌ها منطقه‌ای است

وی در ادامه تاکید کرد: برای قیمت آب، مناطق مختلف نیز تعریف شده که برحسب هر منطقه با توجه به کیفیت آب و منطقه جغرافیایی، قیمت‌ها متفاوت اعمال خواهد شد. عطارزاده افزود: در تهران بالاترین قیمت‌ برای آب محاسبه می‌شود که 850تومان است. هم‌اکنون میزان الگوی مصرف آب در شهر تهران 18 تا 22 متر مکعب در ماه است.

عطارزاده در مورد تعرفه آب بخش‌های غیرشرب نیز گفت: تعرفه برای صنعت 400 تومان، برای بخش تجاری 650 تومان، برای بخش اداری 500 تومان، برای بخش آموزشی و مذهبی 150 تومان، برای مصارف آزاد و ساختمان‌سازی 750 تومان و برای سایر مصرف‌ها 100 تومان تعیین شده است.جدول پیوست متوسط قیمت آب برحسب میزان مصرف را نشان می‌دهد.

آب مجانی دیگر محاسبه نمی‌شود

به گفته عطارزاده تا پیش از اجرای طرح هدفمندشدن یارانه‌ها زیر 7 متر مکعب مصرف آب برای مشترکین رایگان محاسبه می‌شد و هزینه‌ای دریافت نمی‌شد اما با تصمیمات جدید، برای مصرف حتی یک متر مکعب آب نیز هزینه دریافت می‌شود.

تفکیک کنتورها در مدت یک هفته

معاون وزیر‌نیرو در مورد تعویض کنتورهای آب براساس تقاضای مشترکان گفت: مجتمع‌های آپارتمانی برای تعویض محدودیتی ندارند و شهروندان برای تفکیک کنتورهای خود می‌توانند با شماره 122 تماس بگیرند و یا درخواست خود مبنی بر تفکیک کنتور را به شرکت آب منطقه ارائه کنند.تفکیک کنتور هر مشترک بین یک تا 2 هفته زمان می‌برد و هزینه‌ای حدود 350 تا 400 هزار ریال دربر دارد و هزینه‌ای بابت اشتراک از مشترکین دریافت نمی‌شود.

جدول قیمت آب مترمکعب

کد خبر 123870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز