گروه اقتصادی: با ادامه شرایط کم آبی و کاهش میزان متوسط بارش در کشور 3مقام وزارت نیرو بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب شهرها تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوربا اشاره به شرایط نگران‌کننده بارندگی در کشور، گفت: شرایط بارندگی در زمان کنونی نگران‌کننده است و با توجه به وضعیت کاهش شدید بارش‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته، باید تدابیر لازم جهت تامین آب شرب شهرها اندیشیده شود.

مهدی ثمره هاشمی اضافه کرد: مدیریت منابع آب باید با دقت و احتیاط لازم اعمال شود. همچنین معاون آب و آبفای وزارت نیرو بر لزوم توسعه مطالعات مخازن آب‌های زیرزمینی در کشور تاکید کرد. محمدرضا عطارزاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت آب‌های زیرزمینی، توسعه مطالعات مخازن این منابع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به ادامه روند خشکسالی در کشور و نیز عدم‌تحقق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، تصریح کرد: باید امیدوار بود در روزهای آینده بارش‌ها در سراسر کشور آغاز شود. مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز از تشکیل کمیته خشکسالی در کشور خبر داد و گفت: این کمیته در حال بررسی مسائل موجود و برنامه‌ریزی برای تامین آب شرب در تابستان است.

علیرضا الماسوندی با بیان آنکه درصورت ادامه روند خشکسالی در کشور کمترین پوشش برف را در 42سال اخیر شاهد خواهیم بود، افزود: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی در پاییز امسال، احتمال بارش برف کمتری نیز وجود دارد. الماسوندی اضافه کرد: با این فرضیه سفره‌های آب زیرزمینی و نیز جریان رودخانه‌ها در فصل بهار دچار کاهش خواهند شد. وی ادامه داد: این وضعیت در تامین آب کشاورزی و نیز آب ورودی به مخازن سدهای کشور اختلال ایجاد کرده و آن‌را دچار کاهش شدید خواهد کرد.

کد خبر 123060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز