دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: رسیدگی به تخلفات حلقه دوم پرونده بیمه در حال انجام است.

دادستان تهران

پرونده بیمه که از آن به نمونه بارز مبارزه با فساد اقتصادی دانه‌درشت‌ها یاد شده است یکی از پرسروصداترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی ایران است که بنابه گفته آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه مراحل پایانی خود را در دستگاه قضایی طی می‌کند. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ماه گذشته در دیدار با دانشجویان بسیجی با بیان اینکه 50نفر از متهمان پرونده اختلاس در بیمه به‌زودی دادگاهی می‌شوند تاکید کرده بود: پشت این پرونده افراد مهمی حضور دارند.

اما تنها 5 روز پس از آنکه غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور و سخنگوی دستگاه قضا اتهامات مفاسد اقتصادی درباره معاون اول رئیس‌جمهوری را تایید کرد، عباس جعفری دولت آبادی نیز سخنانی درباره معاون اول محمود احمدی‌نژاد به زبان آورد.
وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه احمد توکلی نماینده مجلس اعلام کرده از آنجا که شکایت معاون اول رئیس‌جمهور از چند نماینده منجر به صدور قرار منع‌تعقیب شده، بدین‌ترتیب می‌‌توان گفت که معاون اول رئیس‌جمهور مجرم است، اظهار داشت: این موضوعی که توکلی گفته است نشان‌دهنده مجرم‌بودن معاون اول رئیس‌جمهور نیست. این پرونده هم مانند سایر پرونده‌ها در دادستانی مطرح است.

دولت‌آبادی افزود: حلقه اول تخلف در بیمه به دادگاه رفته و تحقیقات از حلقه دوم نیز ادامه دارد. با توجه به حساسیتی که روی این پرونده ایجاد شده مطمئنا اطلاع‌رسانی زود هنگام مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.به گزارش فارس، دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات است و رسانه‌ها باید اجازه دهند که وقتی کاری انجام شد این موضوع رسانه‌ای شود؛ دامن‌زدن به مسائلی که هنوز به نتیجه نرسیده، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

اعدام برای جاسوس رژیم صهیونیستی

دادستان عمومی و انقلاب که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای ناحیه 16 و در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: برای یکی از افرادی که متهم بود برای رژیم صهیونیستی کسب اخبار و اطلاعات کرده است توسط یکی از محاکم دادگاه انقلاب حکم اعدام صادر شد که منتظریم این حکم در دیوان عالی کشور تایید شود.وی ادامه داد: البته موارد دیگری از جاسوسی در سطح استان بوده که هنوز محکومیت آنها قطعی نشده و از آنجا که دشمنان پس از انتشار اینگونه اخبار رصدهای امنیتی خود را آغاز می‌کنند اجازه دهید من توضیحی بیشتر از این ندهم.

تأیید حکم متهم پرونده میدان کاج

دولت‌آبادی با اشاره به این مطلب که حکم متهم پرونده قتل در میدان کاج سعادت‌آباد به همان کیفیتی که در حکم دادگاه بدوی به آن اشاره شده بود از سوی دیوان عالی کشور تایید شده گفت: البته درباره متهم ردیف دوم این پرونده که اولیای دم نسبت به مجازات وی اعتراض داشتند از سوی دیوان پذیرفته نشده است. وی خاطرنشان کرد: قرارمان این است که درصورت اینکه اولیای دم تقاضای اجرای حکم قصاص داشته باشند این حکم هفته آینده به همان کیفیتی که در حکم دادگاه بدوی به آن اشاره شده اجرا شود. وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر زمان و نحوه اجرای حکم گفت: این حکم قرار است در ملأعام انجام شود اما از آنجا که اجرای آن نیازمند مقدماتی است اجازه دهید در زمان مقرر موضوع به اطلاع خبرنگاران رسانه‌ها برسد.

اتهام امنیتی

دادستان تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره پرونده اعضای دستگیر شده سندیکای کارگران شرکت واحد گفت: این افراد پرونده‌های امنیتی دارند که برخی از آنها از سال‌ها قبل بازداشت شده‌اند.وی ادامه داد: برخی از این افراد حکم گرفته‌اند و برخی دیگر در مرحله تحقیقات هستند.

بازگشت هواپیماربا

دادستان تهران در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر سرنوشت فردی که اقدام به ربایش هواپیما در مسیر ایران - سوریه کرده بود گفت: این متهم چند روز پس از حادثه به کشور بازگردانده شد و تحقیقات از وی در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: به محض اینکه تحقیقات درباره این فرد به‌نتیجه برسد آن را توسط رسانه‌ها منتشر خواهیم کرد.

رسیدگی به پرونده رئیس‌دانا

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر پرونده دستگیری و بازداشت یکی از اقتصاددانان با نام رئیس‌دانا گفت: این فرد پرونده‌اش از چندی قبل مورد بررسی قرار گرفته بود اما با مصاحبه‌ای که در شب اجرای هدفمندی یارانه‌ها با شبکه‌های خارجی انجام داد، بازداشت خود را تسریع بخشید. رئیس دانا در همان شب پس از انجام مصاحبه در منزلش بازداشت شد و تحقیقات درباره پرونده وی در حال انجام است.

دادستان تهران همچنین با اشاره به این مطلب که شهروندان در اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها همکاری بسیار خوبی انجام دادند، گفت: تا به این لحظه گزارشی از وقوع تخلف و متعاقب آن تشکیل پرونده قضایی به ما واصل نشده است.

کد خبر 124132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز