همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است؛ مدارسی با عنوان مدارس هوشمند شروع به فعالیت کرده اند که هم اکنون بیش از 20 هزار مدرسه مجهز شده اند و می خواهیم در طول دو سال، کل مدارس را هوشمند کنیم و این مرکز به صورت ICT وارد تمام مدارس کشور می‌شود.

مدرسه هوشمند

به گزارش ایسنا، حمید رضا حاجی بابایی درباره برنامه های آموزش و پرورش برای ارتقای سطح فعالیت های آموزش فناوری اطلاعات در مدارس گفت: بحث مرکز فناوری آموزش و پرورش را شروع کرده ایم و به سمتی حرکت می‌کنیم که تمام مدارس کشور را به این مرکز اینترانت ملی وصل کنیم. روستاها را هم به هشت هزار مرکز تقسیم کرده ایم و به این سمت حرکت می کنیم که تمام آموزش‌ها از راه‌های گوناگون، رسانه‌ای و چند رسانه‌ای در مدارس ارائه شود.

وی افزود: روش‌های تدریس، آموزش‌های مجازی، کتب درسی، هر نوع مطلبی مثل مجلات رشد که نیاز معلم، دانش‌آموز و مدرسه است، به صورت نرم افزاری در اختیار مدارس قرار می‌گیرد. اولین بار هم امسال این کار را انجام دادیم؛ بحث ثبت‌نام اینترنتی در کشور انجام پذیرفت و بسیار موفقیت‌آمیز بود.


تا پایان امسال حدود 35 هزار مدرسه به شبکه IT وصل می‌شوند

وی در ادامه گفت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا رسیده است؛ مدارسی با عنوان مدارس هوشمند که ممکن است این اسم بعداً تغییرکند، شروع به فعالیت کرده اند و هم اکنون بیش از 20 هزار مدرسه مجهز شده اند و می خواهیم در طول دو سال کل مدارس را هوشمند کنیم و این مرکز به صورت ICT وارد تمام مدارس کشور می‌شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: یک رقابت جدی هم امسال بین همه مدارس کشور بوجود آمده و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حدود 35 هزار مدارس به شبکه IT وصل شوند.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که ما به آن فکر می‌کنیم، شبکه سالم  است. یعنی شبکه‌ای که با خیال راحت و با اطمینان مدارس از آن استفاده کنند.برای این کار از روش‌های نوین درسی در سراسر کشور و سراسر دنیا استفاده می‌کنیم.


در طول دو سال آینده شاهد یک جهش عظیم در زمینه فناوری در مدارس خواهیم بود

وی افزود: یک کار جدی ما این بود که طرح «ساحت» را اجرایی کنیم. طرح ساحت یعنی حذف آزمون که در حال انجام است و برای اولین بار که تاکنون این اتفاق نیافتاده، ما برای تمام دانش آموزانی که در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت کردند، کارنامه و مدارک تحصیلی‌شان را بروی این سامانه قرار دادیم تا به طور مستقیم سازمان سنجش از آن استفاده کند. لذا با اجرای این طرح دیگر هیچ کس دیپلم تقلبی و دارای مشکل نخواهد داشت. به سمتی در حال حرکت هستیم که همه نمرات ما این حالت را پیدا کنند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حاجی بابایی تاکید کرد: فکر می‌کنم در طول دو سال آینده انشاء الله ما شاهد یک جهش عظیم در زمینه فناوری در مدارس خواهیم بود.

کد خبر 126697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز