گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش معرفی شده، با این امید که تحولی در این معاونت ایجاد شود و کار احیای این معاونت که از 4 سال پیش شروع شده به سرانجام برسد.

نگاهی گذرا به عملکرد ۴ ساله معاونت پرورشی و تربیت بدنی حاکی از آن است که همه فعالیت‌های معاونت پرورشی در برگزاری چند اردو، مسابقات ورزشی، قرآنی و المپیاد خلاصه شده که البته در زمان نبود معاونت پرورشی نیز برگزار می‌شد و احیای این معاونت تأثیری در روند امور نداشت.

البته وزیر آموزش و پرورش بر این باور است که در یکسال گذشته برای احیای معاونت پرورشی، کارهای مهمی انجام شده که به‌زعم وی ایجاد 10هزار مدرسه قرآنی، مدارس ورزش، طرح ملی شنا، برنامه‌ریزی برای ایجاد سالن‌های ورزشی، نمازخانه و کتابخانه، برنامه‌ریزی برای تجهیز کلاس‌های ابتدایی به کتابخانه، استخدام معلمان ورزش و مشاوره از جمله این اقدامات است.

ناکامی در احیای معاونت پرورشی

طرح احیای معاونت پرورشی در سال 85 و در مجلس هفتم تصویب شد اما از آن زمان تاکنون معاونت پرورشی و تربیت بدنی کاری از پیش نبرده و همان کارهایی که پیش از تصویب این طرح در دستور کار بود انجام می‌شد و هیچ تغییری در کارها به‌وجود نیامد.
مجلسیان بارها در این باره لب به انتقاد گشودند.

هر مدرسه یک مشاور

وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه معاون پرورشی خود اظهار کرد: امسال 10 هزار مشاور در آموزش و پرورش استخدام شدند، درحالی‌که تا پیش از این تنها 12 هزار مشاور در آموزش و پرورش فعالیت داشتند و باید به سمتی حرکت کنیم که هر مدرسه یک مشاور داشته باشد.

ادامه طرح سرباز معلم

حاجی‌بابایی در حاشیه آیین معارفه معاون پرورشی این وزارتخانه از به‌ کار‌گیری 4 هزار سرباز معلم در مدارس روستایی و مناطق محروم کشور سخن گفت و اینکه تعداد سربازمعلمان و رشته‌های مورد نیاز را به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده‌ایم تا از این طریق بخشی از کمبود معلم را جبران کنیم. البته وزیر آموزش و پرورش پس از به کار‌گیری 40 هزار معلم که با حرف و حدیث‌هایی همراه بود به صراحت اعلام کرد که «مشکل کمبود معلم در آموزش و پرورش حل شد و از این پس تحت هیچ عنوانی از نیروهای خارج از آموزش و پرورش استفاده نخواهیم کرد.»

وزیر آموزش و پرورش بدون توجه به اظهارات چند ماه پیش خود گفت: آموزش و پرورش گسترده است و هر تعداد نیرو هم در آن به‌کار گرفته شود، نمی‌توان گفت که دیگر نیاز نداریم و ما همچنان به معلم نیاز داریم

کد خبر 126935

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز