مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار عجیب و غریب کیف، پایتخت اوکراین، لئونید چرنووتسکی، دو ماه است در انظار عمومی ظاهر نشده است، و این وضعیت حتی نخست وزیر این کشور را واداشته است که بپرسد او در کجای دنیاست.

Leonid Chernovetsky

به گزارش خبرگزاری فرانسه نخست وزیر اوکراین، مایکولا آزاروف پنج‌شنبه 27 ژانویه در دیداری با رئیس دولت شهری کیف گفت: ‌"او کجاست،‌در تعطیلات است یا جای دیگر؟

آزاروف، تکنوکراتی که مشهور نیست حس طنز داشته باشد، گفت: "بدون تاخیر شهردار را پیدا کنید، و بگویید کیفی‌ها دلشان برای او تنگ شده و می‌خواهند او را ببینند. او باید به فوریت به سر کارش بازگردد."

رئیس جمهور اوکراین،‌ ویکتور یانوکوویچ در ماه نوامبر هنگامیکه چرنووتسکی را از مقام رئیس دولت شهری کیف برکنار کرد و یک مقام دولتی ارشد محلی،‌ الکساندر پوپوف، را به جای او منصوب کرد، بخش بزرگی از قدرت شهردار را از او سلب کرد.

دوره شهرداری چهارساله چرنووتسکی- که به خاطر گرایش‌های آن‌جهانی‌اش به نام کاسموس (کیهان) مشهور شده است- حتی با استانداردهای شهرداران پرجاذبه شهرهای بزرگ اروپایی دوره‌ای بسیار مهیج بوده است.

Kiev Mayor 3

او که توسط مخالفانش به ابتلا به اختلال روانی متهم شده است، یک بار یک کنفرانس خبری را در فاصله استراحت میان شنا کردنش برگزار کرد و برای ثابت کردن آمادگی بدنی‌اش رشته‌ای تمرینات را در جلوی خبرنگاران انجام داد.

او همچنین به خاطر به حراج گذاشتن بوسه‌هایش و تولید رشته‌ای از جلد‌های سی‌دی‌های موسیقی شهرت پیدا کرد.

پوپوف از گفتن اینکه شهردار کجاست،‌ اجتناب کرد و گفت این سوالی است که باید از خود چرنووتسکی پرسید. پوپوف در پاسخ به این سوال که آیا شهردار را دیده است، گفت: "ما با او در تماس هستیم."

دفتر شهردار به خبرنگاران گفت که از محل اقامت او خبری ندارد.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن بود که او در ماه نوامبر اوکراین را ترک کرده است تا پنجاه و نهمین سالگرد تولدش را در فرانسه جشن بگیرد.

کد خبر 126793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز