مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری گفت: در بهار سال آینده طرح کنترل و نظارت بر حرکت خودروها در بین خطوط با دوربین‌های نظارتی محقق خواهد شد.

خیابان

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت‌الله بهروز افزود: این طرح به طور آزمایشی در بزرگراه شهید همت اجرا خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه رانندگان حرکت بین خطوط را به ویژه در مواقعی که ترافیک سنگین می‌شود، چندان مورد توجه قرار نمی‌دهند که این مسئله، کند شدن ترددها، کاهش ایمنی و افزایش احتمال تصادفات را به دنبال دارد.

مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری افزود: اجرای طرح کنترل و نظارت بر حرکت بین خطوط خودروها ضمن کمک به اعمال قوانین، می تواند سبب روانی ترددها، افزایش ظرفیت معابر و افزایش ایمنی در ترددها شود.

بهروز گفت: با به کارگیری شبکه‌های هوشمند و شبکه پردازش تصویری توانسته ایم ، طرح های موفقی مانند نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در بزرگراه ها، کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز را در تهران اجرایی کنیم.

بهروز افزود: شاید تصور عمومی بر این باشد که در هنگام ترافیک مثلا ایجاد 5 خط حرکت به جای 3 خط تعیین شده در یک بزرگراه می‌تواند سبب شود که حجم بیشتری خودرو در طول بزرگراه در تردد باشد و سریع تر به مقصد برسند اما این مساله فقط سبب پیچیده شدن گره ترافیک، کندی ترددها و حتی بروز تصادفات می‌شود.

وی گفت: تجربه نشان داده است هنگامی که قوانین اجرا می شود تسریع در حرکت‌ها و افزایش ایمنی در تردد‌ها را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 127150
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز