مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 20 از نصب دستگاه‌های سرعت سنج ثابت در بزرگراه‌های این منطقه خبر داد.

به گزارش تهران سما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 مهندس علیرضا اسفراینی نژاد با اشاره به این که این دوربین‌ها با هماهنگی پلیس راهور طی 2 ماه آِینده در بزرگراه‌های شهید کریمی و شهید آوینی نصب می‌شود خاطر نشان کرد: هم اکنون یک دستگاه سرعت سنج سیار در این بزرگراه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره این دستگاه‌ها با ثبت شماره پلاک خودروهایی که با سرعت غیر مجاز در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند از احتمال وقوع تصادفات می‌کاهد افزود: در حال حاضر معابر و بزرگراه‌های این منطقه تا حدودی توسعه یافته است و ایمن سازی معابر در برنامه‌های این حوزه قرار دارد.

معاون شهردار منطقه 20 تهران همچنین از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در 6 تقاطع پرتردد این منطقه خبر داد.

وی روان سازی ترافیک معابر و تقاطع‌های سطح منطقه را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: صفحه نمایشگر این چراغ‌ها بدون نیاز به حضور پلیس و بر اساس تراکم ترافیک در جهات مختلف تنظیم می‌شود و بار ترافیکی را به بازوهای تقاطع تقسیم می کند که این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن ترافیک موجود در تقاطع‌ها را تخلیه می‌کند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه زمان دار کردن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از بار روانی منتظر شدن در پشت چراغ قرمز می کاهد و مدیریت زمان را برای رانندگان خودروها ممکن می‌سازد افزود: این چراغ‌های راهنمایی همچنین توانایی تبدیل شدن به چراغ های چشمک زن را دارند و در مواقع لزوم و حجم پایین خودورهای عبوری به چراغ‌های چشمک زن تبدیل می‌شوند.

عبدالهی تقاطع جاده قم - خیابان شهرداری، فدائیان اسلام - شهید کریمی، سیزده آبان - شهید رجائی، ورامین - امین آباد، جاده قم - شهیدبهشتی و پروین اعتصامی - فدائیان اسلام را از تقاطع‌هایی عنوان کرد که به چراغ‌های هوشمند مجهز شده‌اند.

کد خبر 145330
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز