همشهری آنلاین: سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر 17 بهمن طی مراسمی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، این مراسم با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل هنرهای تجسمی و هنرمندان و قدردانی از کم سن ترین و مسن ترین شرکت کننده در سومین جشنواره برگزار می شود.

با برگزاری مراسم افتتاحیه، سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در 5 مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، موسسه فرهنگی، هنری صبا، موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز فرهنگی، هنری انقلاب اسلامی(برج آزادی)، 23 استان، جزیره کیش و شش کشور اتریش، ایتالیا، سوریه، فرانسه، غنا و هلند آغاز خواهد شد.

در بخش های مختلف جشنواره هفت رشته رقابتی، هنر جدید، گنجینه هنر انقلاب، نمایشگاه استادان و هنرمندان پیشکسوت در بخش جنبی و نمایشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند"  گنجانده شده اند و در مجموع حدود 1600 اثر ارائه شده است.

 همچنین 100اثر نقاشی از هنرمندان پیشکسوت در بخش گنجینه هنر انقلاب، 6 اثر از هنرمندان در بخش هنر جدید و 172 اثر از هنرمندان و استادان در هفت رشته نقاشی، عکاسی، پوستر، نگارگری، سفال و سرامیک، خوشنویسی و کاریکاتور ارائه می شود و 1175اثر نیز در هفت رشته جشنواره در بخش رقابتی به نمایش در می آیند.

نمایشگاه "هفت هنر، هفت هنرمند" نیز از برنامه های جنبی سومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با ارائه حدود 150 اثر از هفت هنرمند در هفت رشته هفته گذشته در خانه هنرمندان افتتاح شد.

آثار رشته های عکاسی، پوستر و کاریکاتور جشنواره در کشورهای اتریش، ایتالیا، فرانسه، سوریه، غنا و هلند تیز برای اولین بار نمایش داده می شود.

آثار سومین جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های عکاسی، کاریکاتور و پوستر در موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه های هنرهای معاصر اهواز، گنجینه فرهنگ و هنر یزد، مجتمع فرهنگی، هنری ارومیه و جزیره کیش ارائه می شود و دراستان های آذربایجان شرقی، فارس، قزوین، البرز و گلستان ورک شاپ برگزار می شود.

استان های لرستان، گیلان، بوشهر، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، زنجان، اردبیل، کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، البرز و کرمانشاه نیز در این جشنواره بین المللی میزبان منتخب آثار دومین جشنواره فجر و منتخب آثار دوسالانه های عکس، پوستر و کاریکاتور هستند.

کد خبر 127378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز