شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر - احمد افشار: سومین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر از امروز در 25 شهر ایران و 6کشور جهان برپا می‌شود.

fajr

 مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز  در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهدشد.آیین گشایش جشنواره تجسمی فجر به رسم همه مراسم رسمی با حضور مدیران فرهنگی و البته هنرمندان برگزار می‌شود و در مراسم امروز که ساعت 16:30 در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست از کم سن‌ترین و مسن‌ترین شرکت‌کننده در سومین جشنواره، تقدیر به‌عمل می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای مراسم امروز، پیامی صادر کرده است. سیدمحمد حسینی در بخشی از پیام خود به این جشنواره آورده است: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، میدان هماوردی اصالت رسالت هنر و هنرمند ایران اسلامی است با جهانی که اگر حرفی از تعهد دارد، دل به حضور می‌سپارد و مشارکت هنرمندان بیش از 70 کشور جهان نشان از آن دارد که این نظام مقدس برای جهانیان حرف‌هایی درخور فطرت انسانی دارد و آنان نیز با همصدایی، لبیک حضور گفته‌اند.

با برگزاری مراسم افتتاحیه، سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در 5 مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگسرای نیاوران، مؤسسه فرهنگی‌هنری صبا، موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز فرهنگی‌هنری انقلاب اسلامی(برج آزادی)، 23 استان، جزیره کیش و 6کشور اتریش، ایتالیا، سوریه، فرانسه، غنا و هلند آغاز می‌شود.

در بخش‌های مختلف سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شامل 7رشته رقابتی، هنر جدید، گنجینه هنر انقلاب، نمایشگاه استادان و هنرمندان پیشکسوت در بخش جنبی و نمایشگاه «هفت هنر، هفت هنرمند» حدود هزار و 600 اثر ارائه شده است.

در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر 100 نقاشی از هنرمندان پیشکسوت در بخش گنجینه هنر انقلاب، 6اثر از هنرمندان در بخش هنر جدید و 172 اثر از هنرمندان و استادان در 7 رشته نقاشی، عکاسی، پوستر، نگارگری، سفال و سرامیک، خوشنویسی و کاریکاتور، ارائه می‌شود و هزار و 175 اثر نیز در 7 رشته جشنواره در بخش رقابتی ارائه خواهد شد. نمایشگاه «هفت هنر، هفت هنرمند» از برنامه‌های جنبی سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز با ارائه حدود 150 اثر از 7هنرمند در 7 رشته، هفته گذشته در خانه هنرمندان افتتاح شد.

آثار رشته‌های عکاسی، پوستر و کاریکاتور جشنواره نیز در کشورهای اتریش، ایتالیا، فرانسه، سوریه، غنا و هلند برای نخستین بار نمایش داده می‌شود. آثار سومین جشنواره هنرهای تجسمی در رشته‌های عکاسی، کاریکاتور و پوستر در موزه هنرهای معاصر اصفهان، موزه‌ هنرهای معاصر اهواز، گنجینه فرهنگ و هنر یزد، مجتمع فرهنگی‌هنری ارومیه و جزیره کیش ارائه می‌شود و در استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، قزوین، البرز و گلستان ورک شاپ برگزار می‌شود.

استان‌های لرستان، گیلان، بوشهر، خراسان جنوبی، هرمزگان، ایلام، زنجان، اردبیل، کرمان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، البرز و کرمانشاه هم در سومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر میزبان منتخب آثار دومین جشنواره فجر و منتخب آثار دو سالانه‌های عکس، پوستر و کاریکاتور هستند.

کد خبر 127424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز