گروه بورس: مجوز فعالیت نخستین کارگزار ایرانی در اروپا، از سوی بورس اوراق بهادار تهران صادر شد.

بورس

به گزارش همشهری، برنامه گسترش فعالیت بازار سهام ایران و جذب سرمایه‌های خارجی به‌ویژه سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور مدتی است که از سوی بورس تهران دنبال می‌شود، بر همین اساس بورس تهران درصدد است با استفاده از شعب کارگزاران ایرانی قدم مهمی در بین‌المللی کردن بورس تهران بردارد.

تصویب آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی و آغاز معاملات آنلاین در بازار سرمایه بستر‌های لازم را برای بین‌المللی شدن بورس تهران فراهم کرد. بر همین اساس بورس اوراق بهادار تهران مجوز فعالیت نخستین کارگزار ایرانی را به نام کارگزاری سهم آشنا در اروپا صادر کرد. شهریار شهمیری، مدیرعامل شرکت کارگزاری سهم آشنا در این‌باره به همشهری، گفت: فعالیت اصلی این کارگزاری به جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه این شرکت، کارگزار صندوق سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج (با سرمایه 300 میلیون یورو) است، تاکید کرد: برنامه اصلی برای ایجاد شعبه اروپایی، معرفی بورس تهران و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در این بازار است تا در درجه اول ایرانیان مقیم خارج و سپس سرمایه‌گذاران خارجی به‌طور مستقیم در بورس تهران سرمایه‌گذاری کنند.

شهمیری با اشاره به اینکه شعبه نخست این کارگزاری در شهریورماه سال گذشته در تورنتو راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: راه‌اندازی سیستم معاملات آنلاین و تصویب آیین‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی راه را برای توسعه فعالیت کارگزاران ایرانی در کشور‌های دیگر و بین‌المللی شدن بورس تهران فراهم کرد. وی تصریح کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح در درجه اول جذب سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور است و پس از آن به معرفی بازار سهام ایران به سرمایه‌گذاران دیگر کشور‌ها پرداخته خواهد شد.

کد خبر 127654

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز