یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: تنها با گذشت یک روز از اعلام جزئیات سبدکالای کارمندان، اجرایی شدن آن در ابهام قرار گرفت.

فروشگاه

به گزارش همشهری، دیروز یک مقام وزارت بازرگانی از نبود اعتبار برای سبد کالای کارمندان خبر داد. به گفته معاون وزیر بازرگانی، با توجه به اینکه امسال سبد کالا، یارانه‌ ندارد، تا‌کنون تقاضایی برای عرضه سبدکالا نداشته‌ایم. محمد علی ضیغمی با بیان این مطلب به فارس گفت: ما تامین‌کننده کالا هستیم و برای سبد کالا در سال‌جاری هیچ‌گونه اعتبارات یارانه‌ای نداریم، تنها کاری که وزارت بازرگانی انجام می‌دهد، تهیه کالا با قیمت تمام شده و مصوب سازمان حمایت است.

حال اگر دستگاهی بخواهد تا قیمت سبد کالا را برای کارکنان خود کاهش دهد به همان میزان می‌تواند از بهای تمام‌شده کالا بکاهد. این در حالی است که پیش از این یدالله صادقی مدیرکل تامین و توزیع وزارت بازرگانی اعلام کرده بود، عرضه سبد کالا در دستور کار وزارت بازرگانی قرار دارد و نامه‌نگاری لازم با اتحادیه‌های کارگری و کارمندی صورت گرفته است.

عرضه سبد کالای کارگران بهانه‌بردار نیست

همچنین پس از اخبار منتشر شده در زمینه احتمال ارائه کارت 50 هزار تومانی خرید به جای سبد کالا به کارگران، روز گذشته ولی‌الله داوودآبادی، عضو کانون عالی کارفرمایی اعلام کرد، ارائه سبد کالای کارگران بهانه‌بردار نیست و تشکل‌های این بخش قادر به تأمین انتظارات مجموعه هستند.

از سوی دیگر، حسن رسولی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی «امکان» اعلام کرده است، ‌به‌رغم ابلاغ بخشنامه تأمین و توزیع سبد کالای کارگران، به‌دلیل عدم‌همراهی بخش کارفرمایی کشور با دولت، هنوز در مورد سبد کالای کارگران تصمیم‌گیری نشده است.

کد خبر 128177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز