گروه اقتصادی: در آستانه نوروز، مسئولان اتحادیه‌های صنفی از عرضه گسترده کالاهای اساسی و مواد پروتئینی به نرخ مصوب در نمایشگاه‌های فروش بهاره و تعاونی‌های مصرف محلی خبر می‌دهند.

با آغاز به کار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در 5 نقطه شهر تهران از فردا برای تأمین مایحتاج شب عید مردم، رئیس اتحادیه کشوری بنکداران از عرضه نامحدود برنج در این نمایشگاه‌ها به قیمت 800 تا 2هزار و100‌تومان خبر داده است.

قاسمعلی حسنی با اشاره به جلسه اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تأمین برنج مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال، گفت: مقرر شده تا برنج خارجی به‌صورت نامحدود و منطبق با نیاز مردم در ایام پایانی سال با قیمت مناسب تأمین و از 10 اسفند‌ماه جاری در نمایشگاه‌های فروش بهاره توزیع شود. محدوده قیمتی هر کیلو‌گرم برنج بنابر نوع این محصول از 800 تا 2هزار و100‌تومان در نوسان خواهد بود که بسته به نوع برنج، متفاوت است. وی تصریح کرد: این برنج‌ها از کشورهای تایلند، اروگوئه، پاکستان و هند تأمین شده و در غرفه‌های ویژه‌ای که در اختیار اتحادیه بنکداران مواد غذایی است، توزیع می‌شود.

عرضه کالا در تعاونی‌های مصرف

همچنین مدیرعامل اتحادیه مصرف محلی استان تهران با اشاره به توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها در روزهای پایانی سال گفت: مرغ 3هزارو 50‌تومانی، شکر هزار و 350 تا هزار و 400‌تومانی و گوشت و روغن نباتی زیر قیمت بازار در این تعاونی‌ها در حال توزیع است. ابراهیم طلایی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت جشنواره کالاهای مصرفی را از 25 بهمن تا پایان اسفند ماه جاری اعلام کرده است به فارس گفت: در این مدت تمام کالاهای مصرفی با تخفیف 5تا 30 درصدی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در این چارچوب همه کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها شامل گوشت، برنج، شکر، روغن، قند و سایر اقلام مصرفی به نرخ مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در تعاونی‌های مصرف محلی توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انواع برنج‌های داخلی و وارداتی به قیمت‌های مصوب و به وفور در تعاونی‌های مصرفی در حال توزیع است، افزود: فقط حدود هزار تن برنج‌ تایلندی به قیمت‌های مصوب در حال تهیه و توزیع است و علاوه بر عرضه این برنج‌، برنج‌های اروگوئه‌ای نیز در بازار یافت می‌شود.

ذخیره‌سازی‌ 250هزارتن مرکبات و عرضه نارنگی‌های پاکستانی در بازار

خبر دیگر اینکه تولید‌کنندگان و مسئولان تنظیم بازار در حالی از ذخایر مطمئن میوه و مرکبات شب عید خبر می‌دهند که طی 2هفته اخیر حضور پرتقال‌ و نارنگی وارداتی در بازار پررنگ‌تر شده است.

نایب رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرکبات از ذخیره‌سازی‌ 250هزار تن مرکبات در سردخانه‌ها و انبارهای شمال کشور خبر داد و به ایسنا گفت: پیش‌بینی می‌شود هر کیلو پرتقال 1000تا هزار و 200تومان و هر کیلو سیب هزار و 300 تا هزار و 500 تومان برای ایام عید عرضه شود.

عنایت‌الله بیابانی تصریح کرد: امسال بیش از 3میلیون تن سیب و 4 میلیون و 500 هزار تن مرکبات در کشور برداشت شده و انبارهای دولتی و خصوصی مملو از سیب و پرتقال برای تامین نیاز شب عید مردم است. به گفته وی 250 هزار تن مرکبات در استان‌های شمالی کشور ذخیره شده که 65هزار تن از این میزان توسط بخش دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی انبار شده است. بیابانی با بیان اینکه اکنون فقط 250 هزار تن سیب در سردخانه‌های ارومیه انبار شده است، گفت: با توجه به تولید بیش از 17/5 میلیون تنی محصول باغی و بالابودن کیفیت تولیدات این بخش باید توان صادراتی پیدا کنیم، نه اینکه واردکننده باشیم، اما حمایت‌های لازم در بخش تولید و بازرگانی صورت نمی‌گیرد. به گفته وی طی چند هفته اخیر به‌‌رغم ممنوعیت واردات انواع میوه به جز موز، نارنگی‌های پاکستانی در بازار مصرف به وفور عرضه می‌شود.

کد خبر 161976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز