همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور تاکید کرد: سوخت تاریخی نظم حاکم برجهان تمام شده است و برای ایجاد نظم جدید، ایران و اکوادور نقش مهمی دارند.

احمدی نژاد

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد ‌در دیدار رئیس‌ مجلس اکوادور با اشاره به اینکه بین دو ملت ایران و اکوادور احساس برادری وجود دارد اظهار داشت : کسانی که از پیشرفت و اقدامات سازنده دو کشور در راستای تقویت هر‌چه بیشتر همکاری‌های دو جانبه و بین‌المللی ناراحت و نگران هستند بی‌تردید در مقابل اراده دو ملت شکست خواهند خورد .

وی گفت: ایران و اکوادور دو ملت و دو دولت انقلابی هستند که برای آرمان‌های بزرگ و بر‌پایی عدالت ودوستی تلاش می‌کنند .

رئیس‌جمهور‌با اشاره به اینکه ایران دیدگاه گسترده و درازمدتی به افزایش و ارتقاء سطح همکاری‌ها با اکوادور دارد، اظهار داشت : مناسبات دو کشور صرفاً به روابط دو‌جانبه محدود نمی‌شود و ایران افزایش همکاری‌های بین‌المللی و جهانی را نیز مد نظر دارد .

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه جهان با به بن‌بست رسیدن نظم تبعیض آلود حاکم، نیازمند نظم جدیدی است، گفت : نظم موجود در مقابل منافع ملت ها قرار دارد و برای پیشرفت ملت‌های مستقل مانع ایجاد می‌کند که ضرورت دارد با نظم عادلانه و انسانی جایگزین شود .

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد : سوخت تاریخی نظم حاکم برجهان تمام شده است و برای ایجاد نظم جدید، ایران و اکوادور نقش مهمی دارند ؛ نباید اجازه داد همان عده‌ای که 300 سال در دنیا حاکم بودند با نقاب و چهره جدیدی مجدداً خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند .

رئیس‌جمهور در‌ادامه ، همکاری‌های پارلمانی را در افزایش مناسبات دو کشور موثر دانست و گفت : همکاری‌های پارلمانی می‌تواند کمک بسیار موثری در طراحی نظم جدید جهانی و تقویت و توسعه همکاری‌های دو جانبه باشد.

رئیس مجلس اکوادور نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور از نقاط مشترک بسیار زیادی برخوردار هستند‌، گفت: ایران و اکوادور در مسیر مبارزه با امپریالیسم و احقاق حقوق خود در یک سنگر قرار دارند و اهداف مشترکی را در عرصه بین المللی پیگیری می کنند.

رئیس‌جمهور افزود: ایران و اکوادور علاوه بر گسترش روابط دو جانبه ماموریت بزرگتری در عرصه بین‌المللی دارند و آن تلاش و مقاومت برای تغییر نظام حاکم بر جهان است .

اعضای هیات همراه رییس مجلس اکوادور نیز در سخنانی تلاش برای استقرار نظم عادلانه در عرصه‌های بین‌المللی را مورد تاکید قرار داده و لازمه آن را تقویت و گسترش روابط کشورهای مستقل از جمله ایران و اکوادور در همه زمینه‌ها دانستند .

این اعضا همچنین با بیان اینکه امپریالیسم و نظام سلطه در حال اضمحلال است‌،‌اظهار داشتند: باید دست‌های خود را به هم پیوند داده تا اهداف مشترک خود را در عرصه بین‌المللی محقق سازیم.

کد خبر 128928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز