سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: همایش سالانه دادستان‌های کل کشور با عنوان «نقش دادستان در مقابله با جرایم و تامین امنیت عمومی» 11و 12 اسفند ماه جاری با هدف بررسی عملکرد دادستانی‌ها، تبادل تجربیات آنها و گفت‌وگوی مستقیم با مقامات ارشد قضایی برگزار می‌شود.

همایش نقش دادستان در مقابله با جرایم

در این همایش 6 کمیسیون تخصصی به بررسی وجوه مختلف وظایف دادستانی‌ها خواهند پرداخت. این کمیسیون‌ها شامل موارد زیر می‌شود: کمیسیون بررسی مشکلات قضایی و اجرایی دادسراها، کمیسیون بررسی راهکار‌های مقابله با جرایم مخل امنیت و آسایش عمومی، کمیسیون بررسی مواد اصلاحی اخیر قانون مبارزه با مواد‌مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمیسیون بررسی راهکار‌های نظارت و ارتقای دادسراها، کمیسیون بررسی راهکار‌های مبارزه با جرایم رایانه‌ای، کمیسیون بررسی راهکار‌های ارتقای نظارت بر ضابطین و امور زندان‌ها.

یدالله علیزاده معاون نظارت دادستان کل کشور در مورد این همایش گفت: گزارش عملکرد دادسراها در موارد مبارزه با مواد‌مخدر، جرایم ملی و فراملی فساد، جرایم اقتصادی، اجتماعی و رایانه‌ای در این همایش ارائه خواهد شد. به گفته او، سالانه حدود2.5 میلیون پرونده کیفری بدوا در دادسراها ثبت می‌شود. حدود 70 درصد از این پرونده‌ها در مرحله دادسرا مختومه می‌شود و حدود 30 تا 35درصد با صدور کیفرخواست به دادگاه‌ها ارجاع داده می‌شود.

کد خبر 128940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز