لیس: یک زن مسن در گرجستان به خاطر قطع‌کردن اینترنت کشور ارمنستان ممکن است به زندان محکوم شود.

تف قضیه از این قرار است که در 28‌مارس اینترنت در ارمنستان به‌خاطر آسیب‌دیدن کابل‌های فیبر نوری قطع شد. تحقیقات نشان داد که این مسئله به خاطر قطع کابل‌های اینترنت در کشور همسایه رخ داده است و به همین خاطر تحقیقات گسترده‌ای از سوی وزارت کشور گرجستان در این رابطه آغاز شد. نیروهای پلیس گرجستان سرانجام یک زن 75‌ساله را که در جست‌وجوی مواد مسی باعث قطع کابل‌های فیبر نوری در یک روستا شده بود، دستگیر کردند. نیروهای پلیس در حال بازجویی از این زن هستند و به احتمال زیاد وی به تحمل زندان محکوم خواهد شد.

صرف 30‌سال برای ساخت مدل

لندن: یک مرد انگلیسی پس از 30‌سال توانست مدل دلخواه خود از یک معبد را بسازد. الک گاراد،80‌ساله پس از بازنشستگی تصمیم گرفت که یک اثر خلق کند تا پس از مرگش از او در موزه باقی بماند. به همین خاطر او از زمانی که پا به 50‌سالگی گذاشت ساخت مدلی با مقیاس یک‌صدم‌یک معبد را با مواد موجود در خانه‌اش آغاز کرد. آقای گاراد می‌گوید از زمان جوانی علاقه خاصی به معماری ساختمان‌های تاریخی داشته و به همین خاطر این معبد را به عنوان سوژه خلق اثر هنری خود انتخاب کرده است. این مرد انگلیسی می‌گوید هر چند به نظر دوستانش پس از 30‌سال کار این مدل به اتمام رسیده است اما او هر روز جزئیات بیشتری به ذهنش می‌رسد که باید به مدل خود اضافه کند.

محبوب‌شدن کفش‌های عجیب

مکزیکوسیتی: یک مدل عجیب کفش در مکزیک این روزها حسابی در میان شگفتی همه، محبوب جوان‌ها شده است. پوشیدن پوتین‌های گاوچرانی در میان مکزیکی‌ها مرسوم است اما این پوتین‌های جدید در قسمت پنجه پا دارای نوک بسیار بلندی هستند که حتی راه رفتن با آن را بسیار سخت می‌کند. گفته می‌ شود گروهی از جوان‌های محلی در شمال این کشور ابتدا خودشان با استفاده از وسایل دم دستی این پوتین‌ها را درست کرده‌اند اما کم‌کم در میان گروه‌های دیگر مورد استقبال گرفته است و اکنون کارخانه‌ها هم برای درآمد بیشتر سراغ تولید این پوتین‌ها رفته‌اند. این گروه از جوان‌ها با وجود مخالفت خانواده‌ها هنوز به پوشیدن این کفش‌های عجیب پافشاری می‌کنند.

آثار هنری با استفاده از مواد بازیافتی

لندن: تابلوهای زنی در انگلیس که همه آنها با استفاده از مواد دور ریختنی ساخته شده‌اند این روزها حسابی مورد توجه هستند. جین‌پرکینز که به عنوان پرستار در بیمارستانی در لندن زندگی می‌کند با جمع‌آوری مواد مختلف از زباله‌ها تاکنون تابلوی پرتره چهره افراد مشهور جهان را خلق کرده است. خانم پرکینز می‌گوید وسایلی که مردم دور می‌ریزند برای او ارزشمند هستند و به وسیله آنها او می‌تواند به سرگرمی مورد علاقه‌اش برسد. دوستان این زن به همین خاطر وسایل اضافی که قصد دور ریختن آنها را دارند ابتدا به او تحویل می‌دهند تا مورد بازیافت قرار بگیرند. خانم پرکینز می‌گوید با کارش علاوه بر این به مردم درباره بحران تولید زباله در جهان هشدار می‌دهد. قرار است تابلوهای این خانم به‌زودی برای بازدید عموم به نمایش درآید.

کد خبر 131759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز