دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: از بعدازظهر روز سه‌شنبه و در روزچهارشنبه (23 و 24 فروردین) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، برخی مناطق مرکز، شرق و جنوب شرق کشورفعال بوده و در این مناطق ابرناکی، بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، بنابراعلام سازمان هواشناسی براساس نقشه‌های پیش‌یابی طی 24 ساعت آینده با عبورموج ترازمیانی جو از نوارجنوبی کشوردر سواحل و جزایر خلیج فارس، برخی مناطق دامنه‌های جنوبی زاگرس و بتدریج در استان هرمزگان و جنوب شرق کشور ابرناکی، رگبارپراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

درشمال غرب و برخی مناطق غرب کشورنیز رگبارورعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده و در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل نیزگاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد.

بنابراین گزارش، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب و جنوب غرب کشور پدیده گرد وخاک دور از انتظار نیست، همچنین روز چهارشنبه دمای هوا در نوارغربی و روز پنج‌شنبه درنیمه شمالی کشورکاهش محسوس دارد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت:در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان نیز بین 4 تا 8 درجه کاهش دما پیش بینی می‌شود و با این شرایط درمناطق سردسیر این استان ها که درختان شکوفه داده‌اند امکان سرمازدگی دور از انتظار نیست.

پرویز رضازاده مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دمای هوا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و سپس مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بین 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان نیز بین 4 تا 8 درجه کاهش دما دور از انتظار نیست.

رضا زاده هشدار داد: با این شرایط ، درمناطق سردسیر این استان‌ها که درختان شکوفه داده‌اند امکان سرمازدگی دور از انتظار نیست.

کد خبر 132073
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز