گروه شهری: پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره کاهش شدید دمای هوا، با هشدار نسبت به سرمازدگی شکوفه‌ها همراه است. این سرمای بی‌سابقه، در برخی از مناطق کشور، بهار را چند‌روزی به زمستان بدل خواهد کرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در این‌باره در گفت‌وگو با مهر، از کاهش دمای هوا در برخی استان‌های کشور طی امروز و فردا احتمال سرمازدگی درختان شکوفه داده خبر داد.
پرویز رضازاده با بیان این مطلب گفت: در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان نیز بین 4 تا 8 درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: با این شرایط در مناطق سردسیر این استان‌ها که درختان شکوفه داده‌اند امکان سرمازدگی دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا) دمای هوا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و سپس مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بین 8 تا 12 درجه کاهش می‌یابد. شایان ذکر است که همزمان با ورود موج سرما، مناطق شمال غرب و غرب کشور از امروز شاهد رعد و برق و بارش رگبار خواهد بود و این ناپایداری هوا به مرور به نواحی مرکزی رسیده و سرانجام روز جمعه نوار شرقی کشور را در بر می‌گیرد.بر این اساس از امروز نوار حاشیه دریای خزر نیز شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهد بود.

کد خبر 132210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز