چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اعلام کشف سالانه حدود 500 تن مواد مخدر در کشور نسبت به جدی بودن مشکل افزاریش مصرف کراک و شیشه در تهران هشدار داد.

حسین آبادی رئیس پلیس مواد مخدر

 به گزارش ایسنا، سردار حمیدرضا حسین‌آبادی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، با اعلام دستگیری 231هزار و 217 نفر قاچاقچی و توزیع‌کننده موادمخدر در سال 89، اظهارکرد: مکانی برای راه‌اندازی مرکز نگهداری،‌ درمان و کاهش آسیب معتادان در جنوب کشور شناسایی شده است تا ظرف دو ماه آینده خرده‌فروشان موادمخدر که مزاحمت‌هایی را برای مردم در شهرها ایجاد می‌کنند توسط پلیس جمع‌آوری شده و به این منطقه منتقل شوند.

 وی با بیان اینکه بیش از 390 تن انواع موادمخدر در سال 89 کشف شده است، افزود: در سال گذشته یک هزار 901 باند قاچاق موادمخدر در کشور متلاشی شد و در درگیری‌های صورت گرفته 89 شرور و قاچاقچی به هلاکت رسیدند.

 حسین‌آبادی اضافه کرد:‌ در سال 89،‌ یک‌هزار و 433 کیلوگرم شیشه در سراسر کشور کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته این میزان افزایش 42 درصدی داشته است.

 به گفته وی سهم کشف قرص روانگردان در این مدت 3میلیون و 714 عدد بوده است.

 حسین‌آبادی درباره مدت زمان رسیدن ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در صحنه اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی سریع پلیس 110 زمان حضور ماموران در صحنه باید کمتر از ده دقیقه باشد.

  مصرف کراک و شیشه یکی از مشکلات جدی تهران است

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا یکی از مشکلات جدی تهران را بحث مصرف موادمخدر از نوع کراک و شیشه عنوان کرد و افزود: تغییر الگوی مصرف از موادمخدر کم‌خطر به پرخطر در کشور اتفاق افتاده است که دلیل آن بازار مصرف، تقاضا، تبلیغات اغواکننده و سهل‌بودن مصرف همچنین مشخص نبودن اعتیاد در مدت زمان کوتاه آن است که موجب می‌شود افراد فکر کنند که موادمخدر صنعتی اعتیادآور نیستند.

 وی ادامه داد: کم‌توجهی و برگزاری مهمانی‌ها از جمله دلایلی هستند که گرایش به موادمخدر پرخطر صنعتی را افزایش می‌دهند.

 حسین‌آبادی با اعلام انهدام لابراتورها در تهران در یک برنامه تلویزیونی گفت: پلیس در رابطه با موادمخدر صنعتی اظهار نگرانی کرده است.

 وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی کشور موادمخدر صنعتی است که البته با تصویب قانون جدید مبارزه با موادمخدر و با اجرای این قانون از 15 بهمن ماه سال گذشته کسانی که اقدام به تولید موادمخدر صنعتی می‌کردند توسط پلیس دستگیر شدند و منتظر هستیم که مراجع قضایی نیز اقدامات خود را انجام دهند و شاهد اعمال قانون در رابطه با قاچاقچیان موادمخدر صنعتی باشیم.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا درباره دستگیری ایرانیان به عنوان حاملان موادمخدر در کشورهای جنوب شرقی آسیا هم گفت: متاسفانه بعضی از هموطنان ما که اطلاعات لازم را در این زمینه ندارند توسط قاچاقچیان فریب می‌خورند و با توجه به ارزش افزوده موادمخدر در این کشورها اقدام به حمل موادمخدر می‌کنند.

 وی اضافه کرد: معمولا قاچاقچیان افرادی را که دارای اطلاعات کمتری هستند از جنوب شهر تهران شناسایی می‌کنند و با دادن مبلغ بسیار کمی و بلیت رفت و برگشت این افراد را فریب می‌دهند که این افراد در این کشورهای به دام پلیس می‌افتند و مشکلاتی را برای خود و کشور به وجود می‌آورند.

 حسین‌آبادی اظهار کرد: محاکمه قاچاقچیان دستگیرشده و همچنین شدت برخورد با چنین افرادی می‌تواند در بازدارندگی این موضوع نیز تاثیرگذار باشد.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر درباره انهدام موادمخدر در کشور نیز اظهار کرد: موادمخدری که در کشور منهدم می‌شود انواع آمفتامین‌ها، حشیش و شیشه هستند که غیر قابل مصرف دارویی است و عمده موادمخدرتریاک و هروئین که توسط پلیس در سراسر کشور کشف می‌شود به کارخانه‌های تولید دارو داده شده و به کدئین فسفات تبدیل شده و از آنجا نیز به منظور ساخت داروهای مورد نیاز به کارخانه‌های تولید دارو فرستاده می‌شود.

 کشف سالانه حدود 400 تا 500 تن موادمخدر در کشور

 به گفته وی سالانه نزدیک به 400 تا 500 تن موادمخدر در کشور کشف می‌شود که برابر هماهنگی‌های که با وزارت بهداشت، ستاد مبارزه با موادمخدر می‌شود به صورت مورد نیاز کارخانه‌های داروسازی این موادمخدر تحویل آنها می‌شود.

 وی درباره ورود موادمخدر از نوع تریاک به کشور هم گفت: ورود تریاک از خارج از کشور بحثی است که وزارت بهداشت به صورت قانونی این اقدام را انجام داده است.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر درباره انسداد مرزها هم گفت: معتقدیم که اگر مرزها را بتوانیم محکم کنیم کار پلیس در داخل شهرها کمتر خواهد شد که در رابطه با انسداد مرزها پلیس تمام سعی خود را داشته است و امیدواریم امسال دولت اعتبارات لازم را برای انسداد مرز در سیستان و بلوچستان اختصاص دهد تا ظرف یکی دوسال آینده بتوانیم در مرزها ورود موادمخدر را کنترل کنیم.

 حسین‌آبادی ادامه داد: با انسداد مرزها ورود موادمخدر در خراسان رضوی به حداقل رسیده است همچنین در خراسان جنوبی ورود موادمخدر و میزان درگیری‌ها نیز کاهش یافته است.

کد خبر 132289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز