گروه حوادث: سارقان حرفه ای خانه های شمال تهران زمانی که در حال سرقت از خانه ای در نیاوران بودند، به محاصره پلیس درآمده و در یک درگیری مسلحانه دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی به سرقت از ده ها خانه اعیانی اعتراف کردند.

15 دی ماه امسال وقتی ساکنان خانه‌ا‌ی در منطقه نیاوران با شنیدن سرو صداهای مشکوکی که از اتاق پذیرایی خانه به گوش می رسید از خواب بیدار شدند، با دیدن مردان سیاه پوشی که در حال جمع کردن فرش ها و لوازم با ارزش خانه بودند، مخفیانه با پلیس تماس گرفته و ماجرا را به ماموران اطلاع دادند. چند دقیقه بعد خودروهای کلانتری 123 نیاوران خانه را به  محاصره در آورده  و به کمین سارقان نشستند.

به این ترتیب، هنگامی که سارقان در حال انتقال اموال مسروقه به خودروی خود بودند، ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند، اما  یکی از سارقان با سلاحی که در دست داشت شروع به تیراندازی به سوی پلیس کرد و به این ترتیب درگیری مسلحانه آغاز شد.  لحظاتی بعد در حالی که یکی از ماموران کلانتری و یکی از سارقان مجروح شده بودند، پلیس توانست سارقان را به زانو در آورده و هر سه نفر آنان را دستگیر کند.

با انتقال مجروحان به بیمارستان، بازجویی از سارقان آغاز شد،نتایج انگشت نگاری از آنان نشان می‌داد، تمامی سارقان عضو باند مخوفی هستند که یک سال پیش به اتهام دستبرد به 52  خانه در شمال تهران دستگیر و روانه زندان شده بودند.

به گفته قاضی علی رضا روستا طسوجی بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه یک که رسیدگی به این پرونده را برعهده دارد، برخی از سارقان با  سپردن وثیقه از زندان گریخته و به این ترتیب، فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بودند.‌ اعضای این باند در بازجویی‌های پلیسی گفتند شبانه در حالی که مسلح به سلاح کمری بودیم، وارد خانه‌های اشرافی شده و پس از سرقت جواهرات و لوازم  با‌ارزش، اشیای مسروقه را  به دیگر همدستانمان در شهرهای غربی کشور می‌فروختیم. پس از اعترافات متهمان، ماموران با نیابت قضایی عازم شهرهای غربی کشور شده و در چند عملیات همزمان توانستند دیگر اعضای باند را دستگیر و به اداره آگاهی انتقال دهند.
بازپرس روستا روز گذشته با بیان این خبر گفت: هم اکنون سارقان به سرقت از ده ها خانه در شمال تهران اعتراف کرده‌اند و احتمال می‌رود که آنان به بیش از 100 خانه دستبرده زده باشند.
رسیدگی به این پرونده  در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران  ادامه دارد.

کد خبر 13257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز