گروه اقتصادی: انتقادها از نحوه محاسبه قیمت گازبهای خانگی هنوز ادامه دارد و در تازه‌ترین خبر رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور از دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای بررسی قبض‌های گاز خبر داده است.

این در حالی است که وزیر نفت هرگونه خطای محاسبه در قیمت گاز را رد کرده و تنها خطای احتمالی را ناشی از قصور کنتورنویس‌ها دانسته است. به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اخیرا برای بررسی افزایش بهای گاز مصرفی و قبض‌های آن مستقیما دستور صادر کرده است.براساس این گزارش، در پی شدت گرفتن انتقادها و اعتراض‌های برخی مردم نسبت به افزایش ناگهانی قیمت گاز اخیرا محمد رویانیان رئیس ستاد حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور در سفر به استان مرکزی و شهرستان ساوه، از دستور مستقیم رئیس‌جمهور برای رسیدگی به شکایات مردمی درباره افزایش غیرمتعارف قبض‌های گاز در نقاط مختلف کشور به‌خصوص مناطق محروم خبر داده است.

حسین اسلامی، نماینده مردم ساوه با تأیید این مطلب که رئیس‌جمهور برای رسیدگی به افزایش غیرمتعارف بهای گاز مصرفی مستقیما دستور صادر کرده است، گفت: رئیس‌جمهور حساسیت ویژه‌ای به مناطق محروم کشور دارد و قطعا خانواده‌ها نباید درخصوص افزایش غیرمتعارف بهای گاز نگران باشند؛ چرا که دولت در این زمینه برای حل مشکل دغدغه دارد. اما وزیر نفت گفت: وجود خطا در شیوه محاسبه قبض‌های گاز دوره قبل با توجه به متمرکز بودن سیستم محاسبه امکان ندارد. به‌گزارش واحد مرکزی خبر، مسعود میرکاظمی افزود: فقط یک احتمال برای اشتباه وجود دارد و آن کنتورنویس است. او اظهار داشت:‌ میزان مصرف 85 درصد از مشترکان متعادل بوده و قیمت‌ها نیز برای آنها متعادل آمده است اما 15 درصد مشترکان نتوانسته‌اند مصرف خود را کنترل کنند و اعتراض‌ها هم بیشتر از جانب همین 15درصد است.

کد خبر 132731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز