چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: روش پلکانی محاسبه گازبهای خانگی را تغییر نمی‌دهیم و اینکه گفته می‌شود گازبهای مصرفی مردم تصاعدی محاسبه می‌شود را تایید نمی‌کنیم. این تازه‌ترین واکنش مدیرعامل شرکت ملی گاز به انتقادها و اعتراض‌هاست.

اما آیا این پاسخ جواد اوجی مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت می‌تواند قانع‌کننده باشد؟ به گزارش همشهری، اوجی سه‌شنبه‌شب به تلویزیون رفت و با تکرار برخی گفته‌های پیشین خود اعلام کرد: تغییر شیوه پلکانی محاسبه قیمت گاز ممکن نیست و فقط قبوضی که غیرمتعارف هستند، دوباره بازنگری می‌شود و بعد از مراجعه متخصصین این شرکت به در منازل و پیگیری موضوع، قبوض جدید صادر خواهد شد.

روش محاسبه گازبهای صنعت و کشاورزی

معاون وزیر نفت در امور گاز با تاکید بر اینکه روش محاسبه گازبها در بخش صنعت و کشاورزی به‌صورت ثابت است، گفت: روش محاسبه برای آنها در 2مرحله 5 ماهه سرد و 7 ماهه گرم تغییر می‌کند.

3 طرح دولت برای کاهش بار مالی قبوض گاز

به گزارش مهر، کاهش دوره صدور قبوض گاز از40تا45 روز به یک ماه نخستین تغییری بوده که اعضای کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت به اجرای آن چراغ سبز نشان داده‌اند، هر چند صدور ماهانه قبوض گاز منجر به افزایش هزینه‌های چاپ و توزیع صورت حساب مشترکان خواهد شد. این گزارش می‌افزاید: مهم‌ترین تغییر به وقوع پیوسته در تعرفه‌های جدید گاز خانگی تجدیدنظر در اقلیم شهرهای مختلف کشور است؛ به‌طوری که مسئولان شرکت ملی گاز از تغییرات گسترده در این اقلیم‌ها برای کاهش بار مالی قبوض گاز خبر می‌دهند. براساس این تغییرات در اکثر شهرهای کشور با تقلیل یک درجه‌ای اقلیم آب و هوایی این مجوز به مشترکان داده شده که با مصرف گاز یارانه بیشتر دریافت و گازبهای کمتری پرداخت کنند. همچنین سومین تغییر به وقوع پیوسته در قبوض گاز مشترکان افزایش دوره زمستانی در برخی از شهرها و اقلیم‌های سردسیر بوده است.

کد خبر 132313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز