گروه اجتماعی: امسال تاخیر در صدور روادید از سوی عربستان، مشکلاتی را برای عمره‌گزاران ایرانی ایجاد کرده و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و زائران را بر هم زده‌است.

حج وزیارت

تاخیر در شروع اعزام یکی از این مشکلات است که موجب لغو سفر گروهی از زائران شد و در عین حال معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در این باره از لغو پرواز عمره مفرده 4 هزار و 500 دانشجو خبر داد.محمد زارع به فارس گفت: از مجموع 9 هزار و 540 ‌عمره‌گزار، 5 هزار و 40 نفر در قالب 42 کاروان از 13 ایستگاه پروازی و از دانشگاه‌های سراسر کشور به عمره اعزام شده‌اند و مجموعا 4 هزار و 500 نفر یعنی 31 کاروان به‌علت تاخیر در صدور روادید یا صادرنشدن آن از پرواز جا ماندند.

اعلام اولویت‌های جدید تمتع

در حالی که اعزام عمره‌گزاران با مشکلاتی همراه است، سازمان حج که در تدارک انجام مقدمات حج تمتع امسال است به‌دلیل تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های تمتع اولویت‌های جدیدی را برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اعلام کرد.به گفته مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت تاکنون 60 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال تکمیل شده و چنانچه تا امروز (پنجشنبه) 40 درصد باقیمانده ظرفیت، ثبت‌نام نکنند، از اولویت‌های بعدی برای ثبت‌نام دعوت می‌شود. ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع امسال از 25 فروردین آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد. امسال 97 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع به عربستان اعزام خواهند شد.

علی‌اکبر غیرتی، ازهموطنانی که اولویت آنها اعلام شده و قصد انجام اعمال تمتع در سال90 را دارند، خواست هر چه سریع‌تر به روش اینترنتی یا حضوری در کاروان‌های حج تمتع ثبت‌نام کنند.
براساس این گزارش، متقاضیان دارای اسناد 800هزار تومانی که تا تاریخ 29اسفند ماه 1378 در بانک ملی ثبت نام کرده‌اند منوط به آنکه برابر مفاد فراخوان‌های سازمان به یکی از شعب بانک ملی مجهز به شبکه سیبا مراجعه و نسبت به تبدیل سند خود به 10 میلیون ریال اقدام کرده باشند یا در مهلت باقیمانده نسبت به تبدیل سند خود اقدام کنند، دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال 90 هستند.

تمامی صاحبان اسناد 10میلیون ریالی که از اول فروردین ماه 1379 تا تاریخ 20فروردین 1384 در یکی از شعب بانک ملی ثبت نام کرده‌اند، نیز دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال 90 هستند.
همچنین تمام افرادی که در سنوات گذشته با سند اولویت‌دار در کاروان‌ها ثبت نام کرده و به دلایلی مشرف نشده‌اند و اصل سند حج تمتع آنان ازطریق مدیر کاروان به سازمان حج و زیارت تحویل شده است، منوط به اینکه ابتدا به‌منظور روشن شدن وضعیت بستانکاری خود به امور مالی حج و زیارت استان مراجعه کنند و سپس با دریافت مجوز و پایداری به بانک ملی مراجعه و نسبت به دریافت سند جدید 10 میلیون ریالی اقدام کنند، دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال 90 هستند.

کد خبر 132940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز