همشهری آنلاین: مدیر کل اداره امور فرهنگی وزارت علوم از آغاز ثبت نام دور سوم سفر زیارتی فرهنگی دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به سوریه و لبنان از 11 لغایت 20 خرداد ماه خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.alrahil.ir مراجعه کنند

حج

دکتر جلیل دارا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مراسم قرعه ‌کشی در 21 خرداد ماه، عنوان کرد: در این دور از سفر،4 هزار نفر به سوریه اعزام می‌شوند که نتایج این قرعه کشی از طریق پیامک و یا در سایت «الرحیل» متعاقبا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دور از سفرهای زیارتی علاوه بر حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان، خانواده‌های این سه قشر نیز اعزام می‌شوند، افزود: در سفر سوریه اساتید با خانواده 40 درصد، کارکنان با خانواده 30 درصد، دانشجویان متاهل 20 درصد و دانشجویان مجرد با خانواده 10 درصد را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه در این سفر دانشجویان مجرد حتما باید با یکی از افراد خانواده درجه یک خود حضور داشته باشند، اظهار کرد: به علت اینکه در حاشیه سفر زیارتی سوریه، سفر فرهنگی لبنان نیز وجود دارد، تنها دانشجویان مجرد دختر اعزام می‌شوند.

مدیر کل اداره امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه کلیه ایستگاه‌های پروازی از تهران انجام می‌شود، افزود: زمان اعزام منتخبین از اوایل تیرماه تا نیمه دوم آبان ماه است که سعی کرده‌ایم از تعطیلات بین دو نیمسال تحصیلی بهترین استفاده را برای اساتید، کارکنان و دانشجویان داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین منتخبین در قرعه‌کشی می‌توانند از300 هزار تومان وام بانک ملت و 400 هزار تومان از تسهیلات وام عتبات عالیات استفاده کنند.

دارا تصریح کرد: در سفر فرهنگی لبنان نیز سعی می‌شود تا فضای فرهنگی حزب الله و جنگ 33 روزه با نگاه راهیان قدس به دانشگاهیان نشان داده شود.

وی در رابطه با درصد کم اعزام دانشجویان به این سفرهای زیارتی، اظهار کرد: به علت اینکه از زمان آغاز اعزام به سوریه و لبنان مدت زیادی نمی‌گذرد، سعی شده با تامل و ارزیابی پیش برویم.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه متقاضی بیشتر این سفرها اساتید هستند، گفت: منعی برای حضور دانشجویان وجود ندارد و در آینده بنا داریم درصد اعزام دانشجویان را افزایش دهیم.

کد خبر 137136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز