چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

حمید ضیایی‌پرور: «سنگ بزرگ علامت نزدن است!» این ضرب‌المثلی است که بی‌جهت در ایران رایج نشده است.

 وقتی سرعت اینترنت و پهنای باند در کشور با روند لاک‌پشتی پیش می‌رود و بالا آمدن اینترنت دایل آپ چیزی در حد بالا آمدن جان آدمیزاد شده است، شنیدن وعده و وعیدهای رنگارنگ درباره افزایش 100‌برابری پهنای باند برای کاربران ایرانی اینترنت چیزی جز خواب و خیال نخواهد بود. با این حال برای ثبت در تاریخ، متن سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را درج می‌کنیم. ما مرده و شما زنده اگر این وعده تحقق پیدا کند ما حاضریم در همین صفحه عکس تمام قد آقای وزیر را درج کنیم و زیرش بنویسیم ایشان به وعده خودش وفا کرد.

اما نشان به آن نشان که بالا بردن سرعت اینترنت و پهنای باند در ایران به عوامل متعددی از جمله ابر و باد و مه و خورشید‌ و فلک بستگی دارد. عرض می‌کنیم که نه‌تنها ظرف 18‌ماه که ظرف 18‌سال نیز سرعت اینترنت در ایران به آن حدی که آقای وزیر گفته‌اند نخواهد رسید.

چه اینکه 18‌سال از تاریخ ورود اینترنت به ایران می‌گذرد و ما هنوز در همان دورانی مانده‌ایم که پای اینترنت در سال‌1372 کشور بازشد و کاربران اینترنت همچنان از همان تکنولوژی اتصال با تلفن برای ورود به وب استفاده می‌کنند و هیچ تغییر و تحول چشمگیری در این عرصه رخ نداده است، این در حالی است که در همین همسایگی ما، در افغانستان سرعت اینترنت موبایلی بیشتر از سرعت اینترنت خانگی ایران است.

با این توصیف بخوانید از آقای رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات که گفته است: در آینده نزدیک و با اجرای پروژه فیبر نوری به منازل، پهنای باند اینترنت کشور 100 برابر می‌شود و به‌محض معرفی کنسرسیوم اجرای طرح افزایش ظرفیت پهنای باند، اقدامات عملیاتی این طرح در کمتر از 18‌ماه ممکن خواهد بود.

کد خبر 134653

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز