شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

یک نشریه فرانسوی از نوجوان‌ها خواسته تا 10 قانون مهم در روابط بین دو دوست را از نظر خودشان بیان کنند؛

601

قوانینی که از نظر نوجوان‌های فرانسوی، برای حفظ یک دوستی سالم لازم است:

  •  علی، 13 ساله: از دوستتان حمایت کنید. یک دوست واقعی همیشه حامی دوستش است. به خصوص زمانی که گروه دیگری دوست شما را دوره می‌کنند و به او می‌خندند، برای این‌که شخصیتی دوست‌داشتنی از خود نشان دهید، نباید شما هم به دوست خود بخندید. برعکس در کنارش بایستید و از او در مقابل خنده‌ها دفاع کنید. این همان توقعی است که همه ما از دوستان واقعی‌مان داریم، مگرنه؟
  •  مالی، 14 ساله: راست‌گو باشید.اگر با دوست دیگری قرار گذاشته‌اید و دوست صمیمی‌تان از شما می‌خواهد همان زمان را با او بگذرانید، به او واقعیت را بگویید. ممکن است دروغ گفتن آسان‌ترین راه باشد و خیالتان را آسوده کند، اما اگر خودتان جای او باشید، ترجیح می‌دهید دروغ بشنوید یا راست؟ ممکن است حقیقت کمی ناراحت‌کننده باشد، اما دروغ همچون تیشه‌ای شاخه زیبایی از روابط را قطع می‌کند.
  •  ژولیا و ژان، 14 و 12 ساله: رازدار باشید. خیلی خیلی مهم است که رازی را که دوستتان با شما در میان گذاشته، فاش نکنید. اگر اعتماد میان شما و دوستتان از میان برود، یعنی دوستی از میان رفته است. (البته گفتن راز یک دوست به یک بزرگ‌سال که می‌تواند به دوستتان در رفع مشکل کمک کند و نجات‌بخش او باشد، اشکالی ندارد. شما با فاش کردن راز او نزد یک شخص قابل اعتماد، او را نجات داده‌اید.)
  •  اشلی، 13 ساله: قابل احترام باشید. یک دوست واقعی باید به شما احترام بگذارد. شما را جلوی دیگران مسخره نکند و پشت‌سرتان حرف نزند. به احساسات، عقاید و هرچه برای دوستتان مهم است احترام بگذارید تا متقابلاً احترام دریافت کنید.
  •  سابی، 15 ساله: هیچ‌وقت درباره دوستتان بدون حضور او صحبت نکنید. اگر پشت سر دوستتان صحبت کنید و مدام این کار را تکرار کنید، بالاخره او می‌فهمد و بلافاصله دوستی شما از بین می‌رود.
  •  ریلا، 17 ساله: اجازه دهید او دوستان دیگری هم داشته باشد. ممکن است این کمی آزاردهنده باشد: دوست صمیمی‌تان دوست تازه‌ای پیدا کرده و بیشتر اوقاتش را با او می‌گذراند؛ اما به جای این‌که به دوست تازه حسادت کنید، دوست صمیمی‌تان را تشویق کنید تا دوست تازه‌اش را بیشتر بشناسد. به او اجازه انتخاب بدهید. مطمئن باشید دوست تازه جای شما را نمی‌گیرد. دوستتان می‌تواند هر دوی شما را دوست داشته باشد.
  •  میشلا، 14 ساله: به حرف‌های دوستتان خوب گوش کنید. وقتی دوستتان مشکلی دارد و درباره آن صحبت می‌کند، خوب به حرف‌هایش گوش کنید. نه ظاهراً بلکه عمیقاً سعی کنید او را درک کنید. او نیز همین کار را برای شما خواهد کرد، در زمانی که دچار مشکل باشید.
  •  سامانتا، 13 ساله: مشکلتان را حل کنید. اگر میان شما و دوستتان کدورتی به وجود آمده، سعی کنید درباره آن صحبت کنید و آن را از بین ببرید. هیچ کدورتی را در دل نگه ندارید و فراموش نکنید که همه اشتباه می‌کنند. پس ببخشید تا بخشیده شوید.
  • کندرا، 16ساله: او را همان‌طور که هست دوست بدارید. شما منحصر به فرد هستید، همان‌طور که دوستتان منحصر به فرد است. لازم نیست همه چیزتان درست مثل هم باشد. تفاوت‌ زیباست و باعث می‌شود از یکدیگر چیزهای جدیدی بیاموزید.
  •  اِما و جاستین، 16و 14 ساله: با هم خوش بگذرانید. با دوستتان لحظات شاد و سالمی را تجربه کنید. لحظات فراموش‌نشدنی دوستی‌های پایدار و فراموش‌نشدنی خلق می‌کنند.
کد خبر 134802
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز