چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

برگزاری انتخابات مجلس نهم و تکاپوی جریانی انحرافی برای کسب اکثریت کرسی‌های مجلس شورای اسلامی، موضوعی است که اعضای شاخص جریان اصولگرایی را به واکنش نسبت به آن واداشته است.

حسن غفور‌ی‌فرد

حسن غفور‌ی‌فرد اعلام کرده که جامعتین لیستی را که جریان انحرافی بدهند، نخواهد پذیرفت. همچنین تاکید دارد هنوز جامعتین در مورد گروه 13نفره‌ای که قرار است کاندیداهای اصولگرایان را تعیین کنند، نظری نداده و سکوت کرده است. وی گروه 3نفره ابتدایی را مورد تایید جبهه اصولگرایی می‌داند اما اینکه گروه 13 نفره منتخب آنها مورد تایید جامعتین هست یا نه، عنوان می‌کند که هنوز جامعتین نظری نداده و با این اوصاف تمام اصولگرایان باید صبر کنند و دست نگه دارند.

  • لیست 13نفره پس از گذشت 2هفته از زمان انتشار آیا مورد تایید جامعتین هست یا نه؟

هنوز جامعتین در مورد این لیست نظر نداده است.

  • مگر قرار نبود تمام فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان تحت نظر جامعتین صورت بگیرد؟

خب، ما فعلا این فرض را گرفتیم که این لیست اولیه است و تا نهایی‌شدن خیلی فاصله دارد.

  • خب، اگر از همین ابتدا اینطور با جامعتین برخورد شود چه تضمینی وجود دارد به سرنوشت شورای مرضی‌الطرفین در انتخابات مجلس هشتم دچار نشوید؟

این لیست 13نفره قرار است خودشان دست به انتخاب کاندیداها بزنند.

  • آقای غفوری‌فرد، گویا اصولگرایان هم خودشان الان نمی‌دانند که در نهایت جامعتین این شورای 13 نفره را برای داوری و تعیین لیست قبول دارد یا خیر؟

خب، به هر حال جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران فعلا سکوت کرده و نظری ندارد.

  • شنیده می‌شود طیف‌های اصولگرا این 13 نفر را قبول ندارند. اگر در مورد همین انتخاب‌کنندگان هم اختلاف پیش بیاید، کار اصولگرایان سخت نمی‌شود؟

این لیست 13نفره را یک گروه 3نفره متشکل از آقایان غلامعلی حداد عادل، علی‌اکبر ولایتی و حبیب‌الله عسگراولادی انتخاب کردند. به همین دلیل فعلا باید صبر کرد و منتظر بود.

  • در شرایطی که تکلیف در این طرف زیاد مشخص نیست، شاهد هستیم که در طرف مقابل جریان انحرافی هم به‌دنبال دادن لیست جداگانه برای انتخابات هست. گروه 13 نفره می‌تواند تکروی آن طرف را کنترل کند؟

به هر حال شاخص‌های اصولگرایی در جامعه مشخص است و مردم نیز بر همین اساس دست به انتخاب می‌زنند. جریان انحرافی هم برود برای خودش لیست بدهد.

  • خب، اینکه با جریان اتحاد اصولگرایی سازگار نیست.

در یک کلام اینطور بگویم که لیست آقای مشایی را اصولگرایان قبول ندارند. اصولگرایان در نهایت روی محور جامعتین و آن گروه 3نفره جلو می‌روند و لیست دیگری یا محوریت دیگری را نخواهند پذیرفت و همانطور که اشاره کردم ملت عزیز ایران براساس پایبندی افراد به اصول و ارزش‌های اسلامی انتخاب می‌کنند.

کد خبر 135405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز