مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: بازوی اجرایی اتحادیه اروپا اعلام کرد توانسته است در زمینه ساخت سامانه ناوبری ماهواره‌ای موسوم به گالیله صرفه‌جویی کند.

European Commissioner for Industry and Entrepreneurship

خبرگزاری آلمان از بروکسل گزارش داد، هدف پروژه گالیله اتحادیه اروپا رقابت با سامانه ناوبری ماهواره‌ای GPS آمریکا و همچنین شبکه‌های طراحی‌شده توسط روسیه، چین، ژاپن و هند است.

آنتونیو تایانی، کمیسیونر صنایع اتحادیه اروپایی به خبرنگاران در بروکسل گفت: "ما در حال سرعت بخشیدن به کارها و کاستن از هزینه‌ها هستیم."

وی گفت: "ما از همه بودجه 3.4 میلیارد یورویی (4.8 میلیارد دلاری) که برای گالیله در سال‌های 2007 تا 2013 در نظر گرفته شده بود، استفاده نخواهیم کرد."

رقم دقیق صرفه‌جویی در این پروژه قرار است ظرف چند هفته آینده اعلام شود و این پس‌انداز به صورت نقدی به بودجه در نظر گرفته شده برای گالیله در سال‌های 2014 تا 2020 تزریق می‌شود. این دوره زمانی، دوره بعدی بودجه‌ریزی چندساله اتحادیه اروپایی است. تایانی گفته بود در ماه ژانویه 1.9 میلیارد یورو مورد نیاز خواهد بود.

کمیسیون اروپایی در یادداشتی اعلام کرده بود، انتظار می‌رود گالیله زمانی که عملیاتی شود، سالانه 800 میلیون یورو هزینه نگهداری داشته باشد.

تایانی در حضور ژان ژک دوردین، رییس آژانس فضایی اروپایی صحبت می‌کرد. آنها اعلام کردند نخستین ماهواره‌های عملیاتی گالیله در ماه اکتبر به فضا ارسال می‌شوند.

قرار است تا سال 2014 میلادی 18 ماهواره مربوط به این سامانه در فضا قرار گیرند تا خدمات‌رسانی اولیه را برقرار سازند. ظرفیت کامل گالیله 30 ماهواره است که به گفته دوردین "نهایتا تا سال 2018" تکمیل می‌شود.

کد خبر 135829
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز