گروه شهری: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اجرای طرح تفصیلی تهران را گامی در راستای کاهش مشکلات تهران دانسته و آن را الگوی مناسبی برای توسعه تهران می‌دانند.

در این رابطه زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف و داخل تهران ، اظهار کرد: تهران تحمل تراکم بیشتر را ندارد و اجرای درست طرح‌های جامع و تفصیلی می‌تواند به این وضعیت خاتمه دهد.

خروج تهران از بن بست مشکل

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه برای تدوین طرح تفصیلی جدید شهر تهران از متخصصان و مشاوران بسیاری کمک گرفته شده است، اظهار کرد: تخصص و تجربه‌ای که در طرح تفصیلی لحاظ شده به این طرح توانمندی لازم را می‌دهد تا بتواند تهران را از بن‌بست مشکلات خارج کند. سیدکاظم دلخوش در توضیح مشکلات فعلی تهران گفت: جمعیتی که در شهر تهران تجمع یافته باعث شده این شهر شکل کشور کوچکی را به‌خود بگیرد که جمعیت سیار و ثابت آن مدام در حال تغییر است و این شرایط مشکلات فراوانی را در پی خواهد داشت. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نخستین مشکلی که از تراکم جمعیت ایجاد می‌شود ترافیک سنگین در مرکز شهر است که باید فکری اصولی برای این مشکل کرد.وی با ابراز رضایت از فعالیت‌هایی که شهرداری تهران تا به امروز انجام داده، اظهار کرد: مجلس معتقد است با اجرای طرح تفصیلی جدید، کاربری‌ها با دقت و کارشناسانه تعیین خواهد شد که این امر نخستین مرحله ارائه خدمات به شهروندان است.

جلوگیری از مشکلات شهری

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی اجرای طرح تفصیلی را در کلانشهری مانند تهران از ضروریات برشمرد و گفت: هر روز که می‌گذرد بر مشکلات تهران افزوده می‌شود، همین امر نشانگر ضرورت تدوین طرحی است که نیازهای شهری در اولویت نخست آن قرار گرفته باشد و بدیهی است که طرح تفصیلی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای نشان دهد. موسی‌الرضا ثروتی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی در توضیح ویژگی‌های طرح‌های تفصیلی گفت: معمولا پایه و بنیان تدوین طرح‌های تفصیلی توجه به نیازهای شهری است. علاوه بر این موضوع توجه به حریم شهرها به‌خصوص کلانشهری مانند تهران از اولویت بسیاری برخوردار است. وی با تاکید بر اینکه طرح تفصیلی جدید شهر تهران قبل از تبدیل مشکلات به بحرانی جدی باید وارد عمل شود، اظهار کرد: تهران در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که نیازمند اجرای هرچه سریع‌تر طرح تفصیلی است و تعلل در اجرای این طرح روز به روز مشکلات را جدی‌تر خواهد کرد.

کد خبر 136525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز