دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: همه هم قسم شدیم که با یک بازی خوب و منطقی شکست‌های قبلی را جبران کنیم.

 به گزارش ایسنا، علی دایی در نشست خبری بازی تیمش مقابل ملوان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که معتقد بود، امسال پرسپولیس مسیر سخت‌تری برای رسیدن به فینال جام حذفی نسبت به سال گذشته داشته است، اظهار کرد: به نظر من سال گذشته هم مسیر سختی را طی کردیم. در جام حذفی بازی کردن با تیم‌های لیگ یک سخت تر است. امسال در جام حذفی آلمان شالکه در فینال با دویسبورگ بازی کرد، تیمی که اصلا به بوندسلیگا راه پیدا نکرده بود. امسال با تیم‌های نامی‌تری بازی کردیم و بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم.

 وی افزود: در لیگ برتر شش امتیاز به ملوان دادیم که اگر این امتیازها را می‌گرفتیم، موفق‌تر بودیم.‌ همه هم قسم شدیم تا جبران مافات کنیم و با یک بازی خوب و منطقی در رفت و برگشت شکست‌ها را جبران کنیم.

 دایی ادامه داد: با تیم خوبی بازی داریم. آن‌ها شایستگی‌هایشان را نشان دادند و از جایگاه خوبی هم در لیگ به دست آوردند. بازی سختی خواهد بود، اما برای راه پیدا کردن به آسیا باید بازی رفت را ببریم و اگر شد در بازی برگشت هم پیروز شویم.

 سرمربی تیم پرسپولیس درباره سوال خبرنگاری که اظهار کرده بود پرسپولیس تا آمدن میاچ توانسته بود نتایج بهتری بگیرد و این که آیا نمی‌شد او از اول فصل در پرسپولیس حضور پیدا کند، گفت: نمی‌توانستیم میاچ را اول فصل به تیم اضافه کنیم. باید از او تشکر کنم. او خیلی به تیم ما کمک کرد، اما نباید تلاش بازیکنان را از یاد ببریم. هر موفقیت و شکستی که به دست آمده است، کل مجموعه فنی در آن دخیل بوده و میاچ هم جزئی از کادرفنی است و من با شناخت کافی او را به تیم اضافه کردم.

 دایی ادامه داد: مدیون همکاران هستم که دست به دست هم دادند تا پرسپولیس را تیمی کنیم که در برگشت بهتر از رفت نتیجه‌ بگیرد، اما نقاط ضعف دیگری هم داشتیم که سعی کردیم آن‌ها را برطرف کنیم. تلاش کل مجموعه بود که شاهد چنین نتایجی در دور برگشت بودیم.

 دایی درباره همکاری با پرسپولیس در فصل آینده، عنوان کرد: من تا جمعه میهمان پرسپولیس هستم و بعد از آن هم من و باشگاه می‌توانیم تصمیم گیری کنیم. آن زمان است که به پیشنهادهای دیگرم فکر می‌کنم.

 وی خاطر نشان کرد: چه قهرمان بشویم و چه قهرمان نشویم، تا روزی که به من احتیاج است، خدمت می‌کنم و روزی که مرا نخواهند می‌روم. من دنبال چیزی نیستم و هر چه دارم ابتدا از آن بالایی است و بعد لطف مردم است. خدا را شکر می‌کنم که توانستم جایگاه کوچکی در بین مردم به دست بیاورم.

 علی دایی با اشاره به اظهار نظرهای مبنی بر این که او قول قهرمانی داده است، عنوان کرد: من هیچ موقع قول قهرمانی نداده‌ام و گفته‌ام که در هر سه جام تلاشم را می‌کنم. وقتی قرار داد من هفته آینده به پایان می‌رسد، چطور می‌توانم قول قهرمانی در هر سه جام را بدهم، در حالی که دور جدید لیگ قهرمانان هنوز آغاز نشده است.

 وی ادامه داد: اینها صحبت‌هایی است که عده‌ای که من را به حاشیه بکشانند، انجام می‌دهند. وجدانم راحت است که با تمام وجود و فکر و ذکر در خدمت پرسپولیس هستم و دانسته کاری نکرده‌ام که به ضرر پرسپولیس باشد.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره حضور هواداران در بازی فردا عنوان کرد: ما روی هوادارانمان حساب ویژه‌ ای باز کرده‌ایم. حضور آن‌ها باعث می‌شود که پرسپولیس موفق‌تر باشد. در بازی قبل مقابل سپاهان هم دیدیم که حدود 80 هزار نفر از هواداران به ورزشگاه آمدند و تیم خود را تشویق کردند و اجازه ندادند بعضی‌ها شعارهای بی‌خود بدهند که باعث شد در پنالتی سپاهان شکست بدهیم.

 وی ادامه داد: تماشاگران بدون این که به مسایل کار داشته باشند، بیایند و تیمشان را تشویق کنند. تا با حمایت بی‌دریغان بتوانیم موفق شویم.

 در ادامه نشست خبری خبرنگاری به موفقیت‌های پرسپولیس در نیم فصل دوم از جمله دعوت 9 بازیکن از این تیم به تیم ملی و شکست سپاهان اشاره کرد و دایی نیز پاسخ گفت: من کاری به مسایلی که در گذشته بوده است ندارم و هدفم این است که در جام حذفی قهرمان شویم. همیشه کسانی بوده‌اند که کارنامه منفی را پر رنگ‌تر از بخش مثبت آن جلوه دادند. البته کسانی هم بوده‌اند که لطف داشته‌اند و به نکات مثبت توجه کرده‌اند.

 وی در همین رابطه افزود: مساله این است که من به دنبال شکستن رکورد نیستم،‌ دنبال گرفتن حق مان هستم. پرسپولیس شایستگی قهرمانی را دارد و فرقی نمی‌کند که قهرمانی در تهران یا انزلی به دست بیایید، چون طرفداران ما در کل ایران هستند و این قهرمانی برای همه هواداران است.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یادآور شد: از الان به فکر بازی فردا هستیم و پس از آن هم اتفاق خاصی هم نمی‌افتد. ما سعیمان را کرده‌ایم که موفق باشیم. تیم ما بعضی اوقات غرور هواداران را شکسته است و تلاش می‌کنیم که نتایج بد را جبران کنیم. تمام تلاشم را کرده‌ام که تیم موفق باشد، اگر به این اهداف نگاه کنم باید شاهد در جا زدن من باشید.

 دایی درباره حضور سپهر حیدری، در نشست خبری عنوان کرد: حیدری، کاپیتان و بزرگ تیم است و کادر فنی تشخیص می‌دهد که چه کسی در نشست خبری حاضر شود. چنین موضوعاتی را در تیم من شاهد نخواهید بود که بازیکنان به علت حضور حیدری ناراحت بشوند. حیدری شایستگی‌اش را نشان داده است و هر موقع که باشد به عنوان کاپیتان ما در کنفرانس‌ها حاضر می‌شود.

 سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره آسیب پذیر بودن خط دفاعی این تیم در نیمه اول بازی در مقابل فولاد گفت: نیمه اول بازی با فولاد کل سیستم‌ دفاعی تیم ما مشکل داشت. اگر هافبک‌ها هم خوب کار می‌کردند، بازیکنان فولاد موقعیت تک به تک به دست نمی‌آوردند. ‌در بازی با فولاد پشت خط دفاع حریف صاحب توپ می‌شد، اما در نیمه دوم چنین صحنه‌هایی نبود. در آن شرایط سخت که گرما بالای 50 درجه و رطوبت بالای 70 درصد بود و آن گرد و خاک و طوفان وجود داشت، بازی کردن دشوار بود. این شرایط اجازه بازی را از تیمم گرفته بود. تیم من سه روز قبل از آن بازی نیز 120 دقیقه بازی کرده بود. اینها باعث شد که در نیمه اول دفاع ما ضعیف باشد، اما در نیمه دوم با تذکراتی که داده شد، فورواردهای حریف صاحب موقعیت نشدند.

 وی ادامه داد: فوتبال همین است. پرسپولیس در بازی‌های آخر بهتر کار کرد و گل‌های خورده کمتری داشت. اگر گل بزنیم تمام تیم گل زده است و اگر گل بخوریم تمام تیم ما گل خورده است. اگر از جلو درست کار شود، دفاع هم می‌تواند بهتر عمل کند.

 دایی در پاسخ به این سوال که قلبا دوست داشتید با استقلال بازی کنید یا ملوان، اظهار کرد: قلبا دوست داشتم که استقلال ببرد، چون می خواستم رو در روی این تیم بازی کنیم، اما هیچ کدام منکر شایستگی‌های ملوان نیست. ملوان منطقی بازی کرد، ولی علاقه من این بود که در فینال مقابل استقلال بازی کنم.

 یکی از خبرنگاران با اشاره به اتفاقاتی که در AFC افتاده و ستادهای مالی ایجاد شده در این کنفدراسیون از علی دایی پرسید که آیا می‌خواهد پس از پایان فصل در این کنفدراسیون حضور پیدا کند؟ که او در پاسخ گفت: در حال حاضر به فکر مدیریت نیستم. مدیریت در چنین جایگاهی حمایت همه جانبه کشور را می‌خواهد. بن همام به همین سادگی رییس AFC نشده است. لابی‌هایی انجام شد و خرج‌های زیادی صرف شد. دایی به تنهایی نمی‌تواند در این جایگاه حضور پیدا کند. عضویتی که در حال حاضر در فیفا دارم هم خواست خدا بوده است. اولین باری که با رییس فدراسیون فوتبال صحبت می‌کردم، نمی دانست که عضو رسمی کمیته فنی فیفا هستم که من به او گفتم ابتدا عضو افتخاری بودم و بعد از این که عملکرد من را دیدند به عنوان عضو رسمی انتخاب شدم. به عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم که در چنین مجامعی یک ایرانی شرکت می‌کند.

کد خبر 136915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز