دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

با گذشت 4 روز از بازی برگشت فینال جام حذفی و قهرمانی پرسپولیس، هنوز سرنوشت فصل آینده این تیم مبهم است.

دایی

این وضعیت، علی دایی را هم در بلاتکلیفی قرار داده است. روابط این مربی با مدیریت باشگاه از اواسط لیگ دهم به بن بست رسید و او با وجود قهرمانی درجام حذفی روی موضعش مبنی بر ادامه ندادن همکاری‌اش با این مدیریت پافشاری می‌کند. آرزوی دایی این است که مدیریت پرسپولیس تغییر کند و او در لیگ یازدهم هم روی نیمکت این تیم بنشیند ولی خبری که روز گذشته مطرح شد این مربی را بر سر دو راهی قرار داده است؛ پیشنهاد سپاهان. با قطعی شدن انتقال قلعه نویی به تراکتورسازی، سپاهان بلافاصله پیشنهاد هدایت قهرمان لیگ دهم را به دایی داد و حالا دایی بین ماندن در پرسپولیس و رفتن به سپاهان مردد است.

البته اولویت دایی ماندن در تیم محبوبش پرسپولیس است و به همین دلیل پاسخ به سپاهان را به روزهای آینده موکول کرده است. او در این‌باره گفت: «گفته بودم چند پیشنهاد خوب دارم. درباره حضورم در سپاهان صحبت‌هایی شده و پیشنهاد دارم اما هنوز به‌صورت جدی با آنها صحبت نکرده‌ام و فعلا صبر می‌کنم. از لطف مسئولان تیم خوب و بزرگ سپاهان سپاسگزارم. آنها همیشه به من لطف داشته‌اند اما باید مدتی صبر کنم. باید ببینیم تکلیف پرسپولیس چه می‌شود اما باز هم می‌گویم هر روز که بگذرد به ضرر پرسپولیس است.»

حمایت سازمان از مدیریت

دقایقی پس از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی، سرپرست موقت این باشگاه گفت که می‌خواهد از پرسپولیس خداحافظی کند و بهتر است دایی در پرسپولیس بماند. اما در همان زمان هم ‌مشخص بود که این خداحافظی فاصله زیادی تا اجرایی شدن دارد. او فردای آن روز جلسه‌ای با سعیدلو داشت و گفته می‌شود در آن جلسه از ملاقات‌های رئیس سازمان تربیت بدنی با دایی و همچنین علی پروین که ائتلافی علیه او تشکیل داده اند، گلایه کرده است. سعیدلو اما مایل به ادامه کار با مدیریت فعلی است و ظاهرا در آن جلسه به او گفته که با اطمینان به کارش ادامه بدهد. رئیس سازمان ورزش که رئیس مجمع پرسپولیس هم محسوب می‌شود، روز گذشته این موضوع را به نوعی تایید کرد و درباره آن جلسه گفت:« کاشانی به بنده استعفا نداده و در جلسه‌ای گفته که می‌خواهم بروم اما ما بحث کردیم که چرا باید استعفا بدهد؟ باید طراحی کنیم و ببینیم مشکلات چیست و می‌خواهد با چه کسی کار کند و چه کسی را مربی بگذارد. اینکه کار را رها کنیم راحت‌ترین کار است و حتی اگر کسی بخواهد استعفا بدهد اول سامان می‌دهد و در وضعیت شلوغ استعفا نمی‌دهد. باید به پرسپولیس که جزء محبوب‌ترین باشگاه‌هاست، کمک کنیم.»

استیلی می‌آید؟

پیش از این قرار بود که با توجه به فشار کنفدراسیون فوتبال آسیا، هیأت‌مدیره پرسپولیس به سرعت معرفی شود. اما با توجه به اینکه ممکن است انتخاب وزیر ورزش طولانی شود و پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات از سایر تیم‌ها عقب بماند، احتمالا با سرپرست موقت به کارش ادامه می‌دهد. همچنین با توجه به حمایت تازه سازمان از مدیریت فعلی، شانس دایی برای اینکه بتواند با آمدن یک مدیریت جدید به کارش در پرسپولیس ادامه دهد کمتر شده و بدین‌ترتیب احتمال اینکه او در روزهای آینده به پیشنهاد سپاهان پاسخ مثبت بدهد، زیاد است. البته این به شرطی است که سپاهان با سایر گزینه‌هایی که مدنظر دارد به توافق نرسد. گفته می‌شود که نظر مدیریت باشگاه برای هدایت پرسپولیس در لیگ یازدهم روی حمید استیلی است و در صحبت‌هایی که با بازیکنان برای تمدید قراردادشان مطرح شده هم به مربیگری استیلی در فصل آینده اشاره شده است. از جمع 27 بازیکنی که فصل گذشته با پرسپولیس قرارداد داشتند، تنها 9 نفر برای فصل بعد قرارداد دارند. بادامکی، زارع، محمد، آقازمانی، حلافی، فشنگچی، شیث رضایی، غلامرضا رضایی و محمد نوری این 9 بازیکن هستند. گروهی از بازیکنان باقی مانده در فهرست مازاد قرار می‌گیرند و قرارداد برخی از آنها تمدید می‌شود.

کد خبر 137600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز