گروه شهری: نخستین کارخانه تبدیل ضایعات میوه و تره بار به خوراک دام در کشور با ظرفیت روزانه 100تن تولید، صبح امروز با حضور شهردار تهران در میدان مرکزی میوه و تره بار شهر تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین عامل احداث این کارخانه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی بوده و با توجه به مطالعات انجام شده از سال 88 این طرح برنامه‌ریزی و طراحی شده است. محمدحسین کلخورانی با اشاره به اینکه سالانه در حدود 30هزارتن ضایعات میوه و تره بار در میادین مختلف شهر تولید می‌شود، گفت:

تنها در میدان میوه و تره بار مرکزی روزانه 82 تن زباله ‌تر ناب تولید می‌شود که پس از بررسی‌های مختلف برای تبدیل این ضایعات 3شیوه مورد توجه قرار گرفت؛ روش اول تبدیل آنها به گاز متان و تولید برق، روش دوم تولید کود کمپوست و روش سوم تولید خوراک دام. به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران با توجه به مطالعات انجام شده، تولید خوراک دام از ضایعات میوه و تره بار روشی اقتصادی‌تر دانسته شد که اتفاقا با استقبال خوب سرمایه‌گذار روبه‌رو شد.

کلخورانی در ادامه تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه‌ای معادل1.6میلیارد تومان در زمینی به مساحت 28هزار و 500 متر مربع ساخته شده است. وی با اشاره به اینکه هزینه جابه‌جایی ضایعات میدان مرکزی میوه و تره بار سالانه در حدود یک‌میلیارد تومان است، اظهار داشت: با احداث این کارخانه، شهرداری تهران عملا سرمایه 19 ماه جابه جایی ضایعات میوه و تره بار را صرف ساخت این کارخانه کرده است که براساس برآوردهای صورت‌گرفته، پس از یکسال و 7ماه به سودآوری خواهد رسید.

کد خبر 137694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز