همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت فقیه پاسدار دیانت و حقوق مردم است.

علی لاریجانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در نخستین یادواره شهدای مظلوم ترور ونفاق گفت: در حالی که 17 هزار نفر از بهترین های جامعه ما به وسیله تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند که تنها 12 هزار نفر آنها رامنافقان شهید کردند اما آمریکا واروپائیان گردنشان را کلفت می‌کنند و افتخار می‌کنند که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وی گفت: آنها حمایت از منافقان را به عنوان حمایت از حقوق بشر میدانند در حالی که آنها یک مشت آدم کش بین‌المللی هستند که 12 هزار نفر از فرزندان این کشور را به شهادت رسانده‌اند.

لاریجانی گفت: کنگره آمریکا به نیروهای آمریکایی و آنها به مسئولان عراقی فشار می‌آورند که حقوق بشر اقتضا می‌کند که منافقان در پادگان اشرف بمانند.

وی منافقان را چاقو کشانی خواند که اشخاصی را که می‌خواستند از بین ببرند سه بار ترور می‌کردند.

لاریجانی گفت: آنها ابتدا شخص مورد نظر را ترور شخصیت، سپس ترور فیزیکی و باز ترور شخصیت می‌کردند و به وی بد وبیراه می‌گفتند.

وی با اشاره به ترورهای گروه فرقان ومنافقان و بیان بخش‌هایی از چگونگی شهادت شهیدان باهنر و بهشتی گفت: منافقان آنقدر بر ضد شهیدبهشتی گفتند که حضرت امام فرمودند من از شهادت ایشان فقط برای مظلومیت شهید بهشتی ناراحتم.

لاریجانی با اشاره به آیات قرآن درباره کسانی که در راه اسلام جهاد میکنند گفت: مجاهدان راه خدا می‌دانند که حتی شخصیت‌شان را نیز باید فدا کنند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از فعالیت‌های تروریستی منافقان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌: بنی صدر به جای اینکه نیروهای رزمنده را در جبهه‌ها تقویت کند با کارشکنی در مقابل ‌آنها می‌ایستاد و در روزنامه انقلاب اسلامی، رهبران جمهوری اسلامی ایران را تخریب می‌کرد.

وی افزود: منافقان از ظرفیت بنی صدر برای تخریب مراجع، روحانیت، بسیج، سپاه و حزب جمهوری اسلامی که پایگاهی برای نیروهای انقلاب بود استفاده کردند.

لاریجانی گفت: هم منافقان و هم بنی صدر پس از حادثه هفت تیر گفته بودند که اگر دو سه نفر دیگر را بزنیم کار تمام است و این نه تنها اشتباه محاسباتی آنها بود بلکه برخی کشورهای همسایه نیز در آن زمان دچار آن اشتباه شدند.

وی گفت: اما آنها جایگاه ولایت فقیه ورابطه آن با امت را نفهمیدند.

لاریجانی گفت: در تمام این مدتی که منافقان جنایت می‌کردند فلش همه فعالیت‌شان رهبری بود اما می‌خواستند یاران امام را از اطراف ایشان دور کنند و سپس ضربه بزنند و مرجعیت را تخریب کنند.

وی گفت: پس از ترور حضرت آیت الله خامنه‌ای مشخص شد که منافقان از لاک خود خارج شده‌اند و روش دیگری را برای ضربه زدن به امام و انقلاب اسلامی برگزیده‌اند.

رئیس مجلس گفت: برخی اظهار نظر می‌کنند اینکه راویان احادیثی که اهل بیت (ع) به آنها اشاره کرده‌اند مجتهدان نیستند اما باید ازآ نها پرسید اگر اینطور نیست پس چه کسانی راویان احادیث اهل بیت (ع) هستند.

لاریجانی تاکید کرد: اگر اصالت اسلامی در ایران وجود دارد به دلیل اجتهاد فقها بوده است.

لاریجانی اضافه کرد: پیش از قرار گرفتن روحانیت در جایگاه ولایت فقیه رابطه عاطفی میان ایشان ومردم وجود دارد.

رئیس مجلس دلیل حمایت استعمار گران از منافقان وتروریست‌ها را استفاده از مذهب برای ضربه زدن به مذهب دانست و گفت: پشت تمام تروریست ها آمریکایی‌ها هستند وامروز با صراحت از منافقان وتروریست‌ها حمایت می‌کنند.

وی نقش آمریکا را در ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه را پررنگ بیان و اضافه کرد: یکی از ملک‌هایی که در منطقه است و از تحولات دموکراسی خواهانه ملت‌های منطقه نگران و ناراحت است گفت: ما اشتباه کردیم از گروه‌هایی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند حمایت کردیم.

رئیس مجلس گفت: با توجه به اینکه ایران بیشترین فرزندان خود را در راه مبارزه با دیکتاتوری و شرارت‌های غربی‌ها در منطقه از دست داده است اما متهم از حمایت از تروریسم است البته غربی‌ها تروریست‌ها را حماس وحزب الله و بسیجی‌ها می‌دانند.

لاریجانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: در حالی که شما باید شرمنده باشد که از عده‌ای شرور حمایت می‌کنید ما افتخار می‌کنیم از حزب الله لبنان و بسیج حمایت می‌کنیم و شما هر چه بگویید ما را راسخ تر می‌کنید.

وی گفت: در حالی وارد شدن به زمان جدیدی هستیم که آگاهی‌های عمومی در آن فربه شده است و زمانی است که ‌آمریکایی‌ها باید سرشان را به زیر بیاندازندو این دستاورد بزرگی برای عصر جدید است و همه باید سپاسگذار این شهدا باشیم.

کد خبر 138550
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز