همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی بر اطاعت همه مسئولان از ولایت فقیه و پرهیز از نزاع های سیاسی تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای لاریجانی در یادواره 30 سردار شهید و هزار و 300 شهید شهرستان فلاورجان گفت: پرهیز از نزاع‌های سیاسی، تبعیت کامل از رهبرمعظم انقلاب و بستن کمر همت همه مسئولان اجرایی برای حل مشکلات جامعه ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع دهه60 ، آن را درس عبرتی برای سیاستمداران دانست و گفت: ملت ایران با اتکا به دو عنصرجهاد و شهادت حوادث دهه 60 را باموفقیت پشت سرگذاشت و این پشتوانه ای برای تحکیم انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: همین حوادث بود که شرایط ایران را متحول کرد و ادامه دهنده مسیر حرکت انقلاب تا به امروز شد به طوری که نه تنها امروز ایرانیان به ایران و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند بلکه شجاعت، فرهنگ، ایثار و رشادت ملت ما الگویی برای مسلمانان جهان شد که پیروزی حزب الله لبنان نمونه‌ای از آن است.

وی با اشاره به برخی مشکلات امروز جامعه تاکید کرد: ممکن است افرادی در طول کار خود مرتکب اشتباهاتی شوند که اگر این اشتباهات ریشه‌ای و تفکری نباشد نباید آنان را کنار گذاشت و تخریب کرد اما اگر قصد آنان نزاع با رهبری و نظام باشد باید توی دهن افرادی که قصد سنگ انداختن در مسیر انقلاب را دارند زد.

رئیس قوه مقننه افزود: عدالت یعنی اجرای قانون و این قانون باید برای همه مسئولان کشور و مردم عادی یکسان اجرا شود چراکه همگی در برابر قانون یکسان‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدف از این قانون کمک به آبادانی کشور و صرفه جویی در منابع و لازمه آن اجرای همزمان این دو بخش است.

وی تاکید کرد: نباید به این قانون ابزاری نگاه کرد و با اجرای یک بخشی آن نمی توان به هدف گذاری‌های موجود دست یافت.

آقای لاریجانی جداکردن یارانه‌های مربوط بخش کشاورزی و صنعت در بودجه امسال را اقدام جدید دولت برای کمک به این بخش‌ها عنوان کرد و گفت: 100هزار میلیارد ریال به این موضوع اختصاص یافت تا کم توجهی‌های سال قبل جبران شود.

کد خبر 138952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز