همشهری آنلاین: سید محمدعلی شهیدی محلاتی به عنوان معاون جدید کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه معرفی شد.

به گزارش سایت وزارت امورخارجه، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه 30 دی در جلسه معارفه `سید محمدعلی شهیدی محلاتی` معاون جدید کنسولی ـ امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ، خواستار ارتقای خدمات کنسولی برای جذب فرهیختگان و متخصصان برای توسعه پایدار و پیشرفت ایران شد.

منوچهر متکی با اشاره به ضرورت ارتقای خدمات کنسولی گفت: معاونت کنسولی ـ امور مجلس و ایرانیان می بایست سطح خدمات دهی خدمات کنسولی خویش را ارتقا دهد و با مساعدت و مشارکت هر چه بیشتر به ایرانیان در پروژه های مختلف و بویژه جذب فرهیختگان و متخصصان بتواند در توسعه پایدار و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران گام های بلندی بردارد.

متکی با اشاره به طراحی تشکیلاتی جدید مبنی بر این که تشکیلات اداره ایرانیان با دو اداره زیر مجموعه آن می بایست فعالیت خویش را به صورت چشمگیری تحرک بخشد ، اظهار داشت : ما امیدواریم با شکل گیری و فعال شدن این بخش بتوان تمامی جنبه های مساعدت و مشارکت دادن به ایرانیان را تکمیل کرد.

وزیر امور خارجه با تأکید بر نقش مهم معاونت کنسولی ـ امور مجلس و ایرانیان در تعامل با مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به نمایندگان مردم تصریح کرد : تعامل سازنده و فعال در ارتباط با مجلس شواری اسلامی و هم فکری و مساعدت های متقابل می تواند زمینه های ارتقای کمک به ایرانیان و پویا ساختن خدمات کنسولی را افزایش دهد.

سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به سطح انتظارات از ارتقای خدمات کنسولی ، خواستار مساعدت مسؤولان و ارگان های ذی ربط جمهوری اسلامی ایران به منظور نیل به توانایی های مناسب به منظور انجام وظایف بهتر خویش گردید.

در سابقه کاری شهیدی نمایندگی دوره سوم مجلس شورای اسلامی ، ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس ، مشاور وزیر امور خارجه ، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده و مدیرکل امور مجلس  این وزارتخانه وجود دارد.

پیش از این ، دکتر `حمیدرضا آصفی` سمت معاونت کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه را بر عهده داشت که به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در امارات متحده عربی منصوب شده است.

کد خبر 13882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز