سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

برگزاری رزمایش پیامبراعظم(ص)6 تاثیر فراوانی در منطقه و جهان داشته است، به‌طوری که دشمنان فرامنطقه‌ای و همچنین همسایگان ایران قدرت بازدارندگی نیروهای نظامی را در برابر هرگونه تهدید دریافته‌اند.

رزمایش

این رزمایش بزرگ براساس راهبرد سیاست خارجی جهت نشان دادن اقتدار و عزم مصالح و منافع کشور در جهت دفاع همه جانبه در برابر تهدیدات دشمنان، اثرات زیادی در خنثی‌سازی‌ تهدیدات علیه ایران دارد.
دیروز سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص)6 از توانمندی ایران در ساخت موشک با برد بیش از 2هزار کیلومتر خبر داد و گفت: فناوری ساخت موشک با برد بیشتر هم در اختیار ماست اما به موشک‌هایی با برد بیش از 2هزار کیلومتر نیازی نداریم و درصدد ساخت اینگونه موشک‌ها نیستیم. به گزارش ایرنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده اظهار داشت:

موشک‌های ایران حداکثر 2هزار کیلومتر برد دارند و براساس اهداف آمریکا در منطقه و رژیم صهیونیستی طراحی شده‌اند. وی اظهار داشت:‌ رژیم صهیونیستی 1200کیلومتر با ایران فاصله دارد اما درصورت بروز تهدید عملی ما قادر هستیم با موشک‌های برد 2هزار کیلومتری از سمنان و دامغان نیز این رژیم را هدف قرار دهیم. فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: آمریکا زحمت ما را کم کرده و پایگاه‌های خود را در کشورهای اطراف مستقر کرده است به‌طوری که از فاصله 120 کیلومتری تا 700 کیلومتری در عمق افغانستان دارای پایگاه است. به گزارش فارس، رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص)6 سپاه دارای 2دستاورد و یک نوآوری مهم در زمینه فناوری‌های موشکی بود.

در این رزمایش برای نخستین بار موشک‌های زمین به زمین زلزال از روی لانچرهای سه‌تایی شلیک شد که این امر شلیک تعداد بیشتری از موشک‌های زلزال در مدت زمان کم را امکان‌پذیر کرده و موجب می‌شود تا تعداد موشک‌های بیشتری برای شلیک در آن واحد آماده شوند. در این رزمایش همچنین برای نخستین بار از سیلوهای پرتاب موشک‌های بالستیک دوربرد از زیر زمین رونمایی شد.با دستیابی به این فناوری پیچیده ، می‌توان انبوه موشک‌های دوربرد و بالستیک مانند شهاب را از نقاط زیر زمین به سمت اهداف از پیش تعیین شده پرتاب کرد. با استفاده از این سیلوها، امکان ردیابی محل موشک‌ها از سوی ماهواره‌های دشمن وجود ندارد. رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) 6 دارای یک نوآوری مهم نیز بود که طی آن 5 فروند موشک از خانواده شهاب شامل 2فروند موشک شهاب 1، 2فروند موشک شهاب2 و یک فروند موشک شهاب 3 (کلاس قدر‌اف) برای نخستین بار به‌صورت همزمان شلیک شدند.

این رزمایش در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از رونمایی سیلوهای زیرزمینی موشک‌های ایران خبر داد و نوشت این رونمایی همزمان با آغاز رزمایش پیامبر اعظم(ص)6 در ایران صورت گرفت.خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر رسانه غربی بود که به خبر رزمایش جدید سپاه و رونمایی از سیلوهای زیرزمینی موشک پرداخت.روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از آغاز رزمایش جدید سپاه خبر داد و نوشت ایران سیلوهای موشکی را رونمایی کرد.روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نیز به بازتاب خبر رزمایش پیامبر اعظم(ص)6 پرداخت و نوشت: ایران سیلوهای موشک بالستیک زیرزمینی خود را برای نخستین بار در روز دوشنبه رونمایی کرد.

کد خبر 139018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز