دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

سیدجواد سادات رضوی: در اوایل انقلاب آنگاه که سپاه پاسداران به‌عنوان نهادی برآمده از خواست اجتماعی مردم در حال نضج و رویش بود و آنگاه که توانست «کارآمدی» خود را در مواجهه با جریان‌های انحرافی همچون سازمان منافقین به عینه نشان دهد، مسعود رجوی رئیس گروهک منافقین دستور ترور پاسداران را صادر کرد تا به تعبیر خودش «با این کار هزینه پاسداری را افزایش دهد تا دیگر کسی جرأت نکند پاسدار شود.»

sepah

 اما آنانکه که به عشق سیدالشهدا(ع) و تبعیت از فرزند خلفش حضرت امام خمینی(ره) قدم در این وادی نهاده بودند نه‌تنها از آنان هراسی به دل راه ندادند بلکه ایستادند تا نفاق از پیکره انقلاب رخت بربندد و چنین نیز شد.

اما با گذشت زمان و پس از پایان جنگ و آغاز سازندگی، سپاه حراست از انقلاب را در سازندگی دید و در این راه چنان وارد شد که در صحنه نبرد توانست آثار بسیار شایسته‌ای از خود به جا گذارد. اما این روزها سپاه دوباره آماج توطئه‌ها و ترفندهای پیدا و پنهان دشمنان واقع شده است. این‌بار فشار از نوع دیگری است. اکنون سپاه مورد تهاجم و هدف دشمنان خارجی قرار گرفته اما تهاجمی نه با توپ و تفنگ بلکه با بمباران اندیشه‌ها و اخبار منفی بسیار زیاد به‌طوری که از گنجاندن نام سپاه و اعضای بلندپایه آن در فهرست تحریم‌ها تا نسبت‌های ناروا در مورد عملکردش همه و همه از طراحی توطئه‌ای بزرگ حکایت دارد.

توطئه‌ای که هدفش همان چیزی است که پیش‌تر و در اوان انقلاب مسعود رجوی گفته بود: «بالا بردن هزینه پاسداری از انقلاب». اما همانطور که تجربه سال‌های پیش با موفقیت سپری شد قطعا سپاه از این مرحله نیز با موفقیت گذر خواهد کرد و زمستان خواهد گذشت و روسیاهی به زغال خواهد ماند. ولی سپاه آنطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند باید حرکتی «پیش رونده، پرشتاب، پرنشاط و انقلابی به سمت اهداف والای ترسیم شده» را به‌عنوان راهبرد همیشگی خود مدنظر قرار دهد تا بتواند در تحولات اجتماعی نقشی مؤثر و کارآمد داشته‌باشد. سپاه به‌عنوان نهادی چندوجهی که از پتانسیل‌ بسیارمطلوبی برخوردار است، یقینا می‌تواند نقشی مؤثر در ایران عصر نوین داشته باشد.

کد خبر 139470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز