مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: شمار اتوبوس‌های فرسوده ناوگان به کمتر از250 دستگاه رسیده است.

bus

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شمار اتوبوس‌های فرسوده شهر تهران بسیار کم است، اظهار امیدواری کرد که این تعداد اتوبوس فرسوده نیز مورد نوسازی قرار گیرد.
پیمان سنندجی همچنین خبرداد: حواله 100دستگاه اتوبوس جدید را تحویل گرفته‌ایم که این اتوبوس‌ها در خطوط عادی اتوبوسرانی بکار گرفته خواهند شد تا در خطوط مورد نیاز استفاده شود. وی با اشاره به عقد قرارداد ورود 700 دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی جدید به ناوگان اتوبوسرانی، گفت: 70 دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی دیگر نیز آماده تحویل است که به‌زودی این اتوبوس‌ها را هم وارد ناوگان خواهیم کرد.

نوسازی 10هزار تاکسی فرسوده

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران نیز با بیان اینکه میانگین عمر تاکسی‌های پایتخت به حدود 5/4 سال رسیده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و 800تاکسی فرسوده با عمر بیش از 10سال برای نوسازی ثبت نام کرده‌اند. به گفته فضل‌الله اسلامی، در مجموع 10هزار تاکسی فرسوده با عمر بیش از 10 سال داریم که تلاش خواهیم کرد این تعداد تاکسی را تا پایان سال مورد نوسازی قرار دهیم.

وی ادامه داد: در بحث نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشکلاتی پیش رو داریم که امید است مسئولان برای رفع این مشکلات نهایت همکاری را داشته باشند تا زمینه نوسازی ناوگان تسهیل شود. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: به‌دلیل افزایش قیمت سوخت گاز و استهلاک خودروهای گاز سوز، راننده‌های تاکسی دیگر تمایل به‌داشتن ‌خودروهای دوگانه سوز ندارند که امید است برای رفع این مشکلات تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.

وی افزود: از سوی دیگر قرار بود بحث نوسازی ناوگان بسیار سریع و بدون فاصله باشد؛ یعنی بلافاصله پس از خروج خودروی فرسوده، خودروی جدید به راننده‌ها تحویل داده شود تا این قشر زحمتکش بیکار نمانند اما اکنون برای نوسازی هر خودرو حداقل 2ماه زمان سپری می‌شود که در این مدت رانندگان عملا بیکار می‌مانند، این در حالی است که به گفته اسلامی از همان ابتدای خروج خودروی فرسوده، راننده‌ها باید قسط وام نوسازی را پرداخت کنند و در واقع درست طی 2 ماهی که راننده‌ها بیکار هستند باید اقساط وام نوسازی خودرویشان را هم بپردازند که این مسئله مشکلات زیادی را برای رانندگان به‌وجود می‌آورد.

وی ضمن ابراز امیدواری از حل مشکلات پیش روی رانندگان برای نوسازی خودروهایشان گفت: در تلاشیم که راننده‌های تاکسی را تحت پوشش بیمه‌ای با عنوان بیمه معاش قرار دهیم تا هر سال 2 نوبت 26 روزه به راننده‌ها بیمه بیکاری تعلق بگیرد تا درصورت بروز هر گونه مشکل و بیکار ماندن راننده‌ها، آنها بتوانند از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار شوند.

کد خبر 139260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز