سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: قیمت شیر و لبنیات در استان تهران تا سقف 10 درصد افزایش یافت.

 با توجه به توقف توزیع شیر یارانه‌ای از 16 تیر ماه، و براساس توافق با سازمان بازرگانی استان، قیمت شیر در تهران 8درصد افزایش پیدا کرده و شرکت‌های مختلف لبنی، مجوز افزایش قیمت 6 تا 10درصدی انواع فراورده‌های لبنی در استان تهران را نسبت به قیمت‌های سال گذشته دریافت کردند.

 رئیس اتحادیه تعاونی‌های لبنی کشور اعلام کرد: براساس مصوبه و دستورالعمل ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سازمان بازرگانی استان‌ها مبنی بر تعیین قیمت شیر و لبنیات با توافق سازمان‌های بازرگانی، شرکت‌های لبنی استان تهران آخرین تولید‌کنندگانی هستند که مجوز افزایش نرخ شیر و لبنیات را از سازمان بازرگانی استان دریافت کردند.مجید علیداد با بیان اینکه میزان افزایش قیمت شیر و لبنیات برای شرکت‌های لبنی متفاوت و براساس توافق با سازمان بازرگانی استان تهران است، افزود: از 16 تیر ماه جاری توزیع شیر یارانه‌ای در تهران قطع شده و نرخ انواع شیر 6 تا 8 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: بنابر توافق کارخانه‌های لبنی، قیمت انواع شیر استریل، خامه و پنیر خامه‌ای تا سقف 10 درصد، نرخ انواع پنیر استریل و پنیر بسته‌بندی( یو اف) تا سقف 6 درصد، انواع دوغ تا سقف 9درصد و انواع شیر پاستوریزه، شیر طعم‌دار، ماست و سایر فراورده‌های لبنی تا سقف 8 درصد نسبت به قیمت‌های سال گذشته افزایش می‌یابد. علیداد با بیان اینکه براساس توافق کارخانه‌ها با سازمان بازرگانی استان تهران، این افزایش قیمت‌ها به‌تدریج از ابتدای تیر ماه اعمال شده است افزود: به‌طور میانگین نرخ انواع شیر در استان تهران 6 تا 8درصد افزایش یافته و این افزایش نرخ در استان‌های فارس و خراسان رضوی تا10 درصد بوده است. اما میزان افزایش قیمت‌ها بنا بر توافق با سازمان‌های بازرگانی استان‌ها متفاوت بوده است.

این در حالی است که مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اعلام کرده است 15 تیر موعد اعمال یارانه شیر با تصمیم جدید است درحالی‌که نه یارانه‌ای تخصیص یافته، نه علوفه‌ای تامین شده و قیمت شیر تک نرخی هم که وعده داده‌شده هنوز معلوم نیست. سعید سلطانی با بیان این مطلب به فارس گفت: تا‌کنون هیچ برنامه و راهبردی برای شیر تک نرخی اعلام نشده و اگر طبق تصمیم قبلی ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار است این یارانه‌ در قالب خرید علوفه و تأمین نهاده‌ها پرداخت شود، باید مقدمات خرید و توزیع این نهاده‌ها هر چه زودتر فراهم شود.

 

کد خبر 139578

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز