چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: احمد داوداوغلو، وزیرخارجه ترکیه گفت: اسرائیل باید از ترکیه عذرخواهی کرده و به دلیل کشتن 9 شهروند این کشور در حمله به کشتی مرمره آبی غرامت پرداخت کند.

    به گزارش ایرنا از آنکارا وی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ادعاهایی که در روزهای اخیر در مورد ارتباطات گسترده مسئولین ترکیه و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط طرفین مطرح شده است، این مطلب را عنوان کرد.

داوداوغلو با اشاره به این که ترکیه خواهان عذرخواهی و پرداخت غرامت از سوی تل آویو است، گفت: برای رسیدن به این هدف انجام برخی تماس‌ها بین طرفین امری عادی است و وضعیتی فوق‌العاده در این مساله نهفته نیست.

داوداوغلو افزود: موضع ترکیه در قبال رژیم صهیونیستی واضح است و از سال گذشته تاکنون نیز در این موضع تغییری حاصل نشده، چرا که این امر ' یک مساله ارزشی ' برای ترکیه است.

وی گفت: در این چارچوب در سطوح مختلف بین ترکیه و اسراییل تماس‌هایی برقرار شده است و تماس‌هایی نیز برقرار خواهد شد و امیدواریم که با قبول خواسته‌های ترکیه از سوی رژیم صهیونیستی، بحران روابط پایان یابد.

در حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی مرمره آبی در آبهای بین‌المللی دریای مدیترانه در سال گذشته میلادی 9 تبعه ترکیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

کد خبر 139662
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز