معترضان مصری که به روند تغییرات در حکومت بعد از انقلاب اخیر این کشور اعتراض دارند، بعد از تظاهرات روز جمعه، دیشب را در میدان تحریر گذراندند.

میدان تحریر

بیش از 30 جریان و گروه سیاسی در مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که تا تحقق کامل خواسته‌هایشان در این میدان می‌مانند. تظاهرات روزهای اخیر در مصر در اعتراض به عدم‌محاکمه نظامیانی آغاز شد که در کشتار مردم و جوانان در ماه‌های گذشته دست داشتند. مردم مصر همچنین به حاکمان نظامی این کشور بدگمان هستند و می‌خواهند که حسنی‌مبارک به سرعت محاکمه شود.

در همین حال، رئیس حزب آزادی و عدالت که نام جدید گروه اخوان‌المسلمین در مصر است، با اشاره به دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی مصر، هدف از این تلاش‌های مخرب را نابودی انقلاب مردم این کشور دانست.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، محمد مرسی گفت: دشمنان کشور در کمین هستند تا انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند. آنها سعی دارند که انقلاب مردمی مصر را به شکست بکشانند.

وی افزود: تلاش دشمنان راه به جایی نمی‌برد. مقامات امنیتی رژیم سابق جنایات زیادی در حق کشور مرتکب شده‌اند، آنها جنایتکارانی هستند که سزاوار محاکمه هستند این افراد خطر بزرگی برای کشور به شمار می‌روند. مرسی تصریح کرد: بازماندگان رژیم سابق در راستای تخریب و فتنه حرکت می‌کنند و اوباش دست پرورده دستگاه‌های امنیتی رژیم حسنی مبارک هستند.

کد خبر 139905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز