همشهری آنلاین: بررسی‌های نشان داده شده برروی اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید نشان می‌دهد 8 درصد آن‌ها اطلاعات شخصی کاربران را به سرور‌های ناشناس منتقل می‌کنند.

android-apps-malware

به گزارش وب‌سایت نشریه Forbes، محققان شرکت امنیت سایبر Dasient در بررسی 10 هزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید دریافتند که 800 اپلیکیشن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن‌های ذخیره شده در دستگاه را به سرور‌های ناشناسی ارسال می‌کنند.

این اطلاعات می‌تواند توسط کلاهبردارها و اسپمرها مورد استفاده قرار گیرد.

در این بین تعدادی از نرم‌افزارهای مخرب اندروید که به صورت غیررسمی در اینترنت برای دانلود وجود دارند، از این اطلاعات برای ارسال پیامک یا ایمیل حاوی اسپم یا حتی ویروس از شماره تلفن یا ایمیل کاربر استفاده می‌کنند.

در ادامه تحقیقات این شرکت روشن شد تعدادی وب‌سایت مخرب حاوی بازی‌های مجانی برای اندروید، بدون اینکه کاربر اطلاع داشته باشد یا اجازه نصب برنامه برروی دستگاه خود را صادر کرده‌باشد، نرم‌افزارهای مخرب برروی دستگاه نصب می‌کنند.

امنیت دستگاه‌های قابل حمل با گسترش کاربری آن‌ها در بین شرکت‌ها و سازمان‌ها به یکی از موضوعات تحقیق متخصصان امنیت سایبر تبدیل شده‌است.

به تازگی شرکت گوگل تلاش خود برای تبدیل اندروید به سیستم عامل محبوب شرکت‌ها سازمان‌ها را افزایش داده و قصد رقابت با تبلت پلی‌بوک شرکت RIM را دارد. شرکت RIM تولید کننده گوشی‌های تلفن همراه بلک‌بری به دلیل استقبال شرکت‌ها از این گوشی‌ در سال‌های اخیر، از جایگاه خوبی در بین مشتریان سازمانی برخوردار است.

تحقیقات دیگر انجام شده برروی اپلیکیشن‌های اندروید نشان می‌دهد، بخشی از 300 هزار اپلیکیشن قرار داده شده در Android Market به صورت کامل توسط گوگل بررسی نشده‌اند و بعضی از آن‌ها دارای رخنه‌های امنیتی و یا حتی کاربردهای مخرب هستند.

کد خبر 141265

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز