گروه سیاسی: دادستان کل کشور روز گذشته در نشست خبری خود به سؤالاتی درباره پرونده کهریزک؛ فهرست مفسدان اقتصادی و فعالیت اسکله‌های غیرمجاز پاسخ گفت و از برخی ابهام‌ها درباره برخورد قضایی با نزدیکان رئیس دولت رفع ابهام کرد.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با رد مطالب منتشر شده مبنی بر تبرئه قضاتی از پرونده کهریزک تاکید کرد: این پرونده که به‌علت رفع نقص به دادسرا بازگردانده شده بود، هنوز به دادگاه بازنگشته است. وی در نشست خبری روز دوشنبه‌خود با بیان این مطلب افزود: براساس آنچه در روزنامه‌ها آمده بود، بعضی‌ها گفتند افرادی تبرئه شده‌اند و بعضی نیز مطالب دیگری نوشتند اما درستش این است که قبلا یعنی حدود 2 سال پیش یا کمتر از آن نسبت به کسانی که در این پرونده قاضی بودند شکایاتی شده بود. ولی در دادسرا قرار منع تعقیب صادر شد که مورد اعتراض قرار گرفت و دادگاه نیز اعلام نقص کرد و پرونده را به دادسرا برگرداند.

به گزارش ایسنا وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی قوه قضاییه در موضوع ارائه لیست مفسدان اقتصادی از سوی رئیس‌جمهور نیز خاطرنشان کرد: به بعضی از این موارد قبلا رسیدگی شده بود، به بعضی هم نمی‌شود مفسد اقتصادی اطلاق کرد. افرادی بودند که معوقات بانکی داشتند و برخی تخلف اقتصادی داشتند، بعضی هم که متهم به فساد اقتصادی هستند پرونده‌شان در حال رسیدگی است.

خبرنگار دیگری سؤال خود را اینگونه مطرح کرد که «آیا اظهارات حجت‌الاسلام شجونی مبنی بر بازداشت و آزادی بقایی و ممنوع‌الخروج بودن وی صحت دارد؟» که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: خیر. درست نیست. خبرنگار دیگری سؤال خود را اینگونه مطرح کرد که «این شبهه ایجاد شده که دستگاه قضایی درخصوص ضاربان آمران به معروف حساسیت نشان نمی‌دهد» که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: اینطور نیست. درخصوص همه پرونده‌ها دستگاه قضایی حساسیت خود را دارد. ضاربان این پرونده‌ها اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

کد خبر 141311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز